La telefonul verde va raspunde o persoana specializata in domeniul afacerilor care va da detalii la problemele ridicate de afaceristi, de la modul cum pot fi accesate fondurile pana la cum se implica Ministerul in mediul de afaceri. De, asemenea de la sfarsitul acestei luni se are in vedere punerea la punct a unui portal dedicat comertului exterior.

"Pana la sfarsitul acestei luni vom avea un portal referitor la comertul exterior unde oamenii de afaceri pot accesa toate informatiile de pe piata internationala. Intentionam ca incepand cu luna martie la nivelul Ministerului sa existe un telefon verde pentru IMM-uri la care sa raspunda cineva referitor la toate problemele legate de accesare de fonduri, de sprijinul statului, de modul cum Ministerul se implica in modul de afaceri”, a declarat, citat de NewsIn, ministrul IMM-urilor, Constantin Nita.

Totodata, ministrul a atras atentia celor 130 de reprezentanti numiti in intreaga lume sa se ocupe de comertul exterior ca trebuie sa atinga anumiti indici de performanta. In caz contrar, se va renunta la serviciile lor.

,,Ministerul nostru are 130 de reprezentanti in toata lumea. Unde avem ambasade avem si cate un reprezentant comercial care trebuie sa raspunda la toate solicitarile pentru mediul de afaceri. Acel om trebuie sa-i dea toate detaliile, e platit din bani publici. In 24 februarie vom avea intalnire cu toti acesti reprezentanti pentru a le explica noul mod de lucru cu ministerul si cu mediul de afaceri si faptul ca trebuie sa avem criterii de performanta. Nu platim acolo salarii de 2-3 mii euro si reultatul este zero pe linia exportului. Fiecare va avea un anumit target la care trebuie sa raspunda. Nu raspunde, vine acasa”, a declarat ministrul Constantin Nita.