"In total in zona drumurilor nationale exista in prezent un numar de 6.438 de amplasamente, accese in tara. Dintre acestea doar 3.897 de utilizatori ai zonei drumurilor nationale, au fost avizati, respectiv au incheiat contracte cu CNADNR si platesc taxele catre administratorul drumurilor" au declarat reprezentantii companiei de drumuri, citati de NewsIn.

Potrivit acestora, exista pana in prezent 2.541 de comercianti stradali care folosesc ilegal zona drumului si care vor fi controlati in vederea incheierii contractelor pentru utilizarea zonei drumului. Veniturile de utilizare a zonei drumurilor se ridica pe primul trimestru 2009 la peste 3,7 milioane lei, bani insuficienti pentru intretinerea drumurilor.

Stabilirea sumelor de plata de catre beneficiari (utilizatori ai zonei drumului) se face prin aplicarea tarifelor in vigoare, in speta tarifele din anexa nr. 6 la Ordinul MT nr. 245/25.02.2008 privind aprobarea unor tarife aplicate de CNADNR.

"In prezent, toti banii pentru intretinerea multianuala a drumurilor pe 2009 sunt cheltuiti si incercam sa gasim solutii pentru a suplimenta bugetul, prin cresterea veniturilor proprii, respectiv contravaloarea rovinietei si veniturile care ar trebui sa vina din utilizarea zonei drumurilor de catre comercianti. Multi dintre acestia sunt obligati sa incheie contracte cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si sa plateasca o taxa (in functie de suprafata)" a declarat la inceputul lunii mai directorul de infrastructura rutiera din MTI, Adrian Ionescu.

Compania de Drumuri va efectua controale pentru a depista comerciantii care folosesc zona drumului ilegal, fara sa fi incheiat, in prealabil, contracte obligatorii cu compania. In plus, reprezentantii companiei de drumuri au precizat ca acelor comercianti care refuza sa incheie contracte, li se va bloca accesul la drumul national prin montarea parapetilor de beton.

"Pentru intretinerea drumurilor iarna- vara, anul trecut s-a inceput cu un buget de 578 milioane lei, iar executia finala a fost de 1,5 miliarde lei. In 2009, ar putea fi alocati peste 1 miliard de lei, din care pentru inceput s-au primit 277 milioane lei, iar cu 80% din acestia au fost platite contractele multianuale de intretinere ramase restante din 2008. Practic, in trimestrul I, fondurile pentru inretinerea drumurilor sunt insuficiente" a mai declarat, Adrian Ionescu.

Acesta, a mai subliniat ca in unele zone pentru deszapezire, chiar daca nu a fost cazul, deoarece utilajele au stationat, conform contractelor plata s-a efectuat. De asemenea, odata cu venirea primaverii sunt obligatorii amplasarea marcajelor rutiere, plombari, marcarea semnelor de circulatie, igienizarea drumurilor, iar toate aceste lucrari au fost efectuate de CNADNR din surse proprii.