"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat”, a declarat directorul general al GfK Romania, Andi Dumitrescu, citat de NewsIn.

Astfel, cercetarea GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic in gospodarii arata ca p rodusele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.

Categoria tabletelor de ciocolata a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului curent, comparativ cu perioada similara din 2008, i nfluentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare.

Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.

De asemenea, pentru segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie importanta a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum de peste 20%, a inregistrat in primul semestru o crestere de sub 5%.

In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri, ambele cu peste 10%.

Potrivit studiului GfK, din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul se afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, avand la baza un esantion de 2.200 de gospodarii reprezentativ national.

Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

GfK Romania este una dintre principalele companii de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008.