Datele exclud vanzarile de autovehicule si motociclete si sunt ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate. In serie bruta, declinul a fost de 8,1%, fata de februarie 2009.

In ianuarie, declinul - in termeni anuali - era de 10,3%, in date ajustate sezonier.

In a doua luna a acestui an, comertul cu amanuntul al bunurilor nealimentare si cel de produse alimentare, bauturi si tutun s-au diminuat cu cate 9,1%, in timp ce vanzarile de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate au scazut cu 6,4%.

Fata de ianuarie, afacerile din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), ajustate dupa numarul de zile lucratoare si sezonalitate, au scazut pe ansamblu cu 0,4% in februarie, ca urmare a declinului de 0,9% in vanzarile de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate, care nu a putut fi compensat prin cresterile de 1,1% in comertul de bunuri nealimentare, respectiv de 0,4% al celui de produse alimentare, bauturi si tutun.

In serie bruta, in schimb, cifra de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut pe ansamblu cu 2,9% fata de ianuarie.

In primele doua luni din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata, a scazut cu 9,7% comparativ cu perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2009, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse nealimentare (-12,2%), a celor de produse alimentare, bauturi si tutun (-9,9%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-8,2%).

In serie bruta, scaderea a fost de 10,3%.

Valoarea pietei de retail din Romania a scazut in 2009 cu 10,4%, la 195,4 miliarde lei (46,2 miliarde euro) si ar putea inregistra un declin de 2,3% in acest an, pana la o valoare de 190 miliarde lei, conform unui raport recent al companiei poloneze de consultanta PMR.

Retailul nu isi revine nici in 2010

Retailul nu isi revine nici in 2010