Incheierea acestui protocol a fost convenita in urma discutiei de joi dintre premierul Emil Boc si reprezentantii companiei Bechtel privind finalizarea autostrazii Transilvania, informeaza Mediafax.

"In cadrul intalnirii, s-a stabilit ca Guvernul si compania Bechtel sa semneze, in luna august, un protocol care sa reflecte angajamentul Executivului pentru continuarea finantarii lucrarilor la autostrada Transilvania. Protocolul va stabili, de asemenea, lucrarile de autostrada care vor fi finalizate in cursul anului 2010", se arata intr-un comunicat transmis de Guvern.

La intrevedere au mai fost prezenti ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, presedintele Bechtel Civil, Mike Adams, si Mike Swinford, director de proiecte la Autostrada Transilvania.

Un document redactat de Ministerul Transporturilor releva ca Guvernul nu a alocat banii pentru plata integrala a datoriilor de peste 900 milioane lei catre compania Bechtel in contul executiei autostrazii Brasov-Bors, astfel ca finalizarea ultimilor 10 kilometri ai tronsonului Campia Turzii-Gilau este incerta, desi lucrarile continua.

Pentru derularea lucrarilor in 2010, Executivul a decis sa aloce 977,1 milioane lei, in conditiile in care numai datoriile inregistrate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) fata de constructorul american s-au ridicat, la sfarsitul anului trecut, la 903 milioane lei.

Pentru constructia autostrazii Brasov-Cluj-Bors nu exista in prezent un alt tip de finantare in afara bugetului de stat.

"In acest context, pana in acest moment nu au fost alocate de la bugetul de stat sume pentru plata in intregime a datoriilor catre firma Bechtel, aceasta notificand in numeroase randuri CNADNR cu privire la reducerea ritmului lucrarilor si, totodata, la posibilitatea concedierii angajatilor. Chiar si in aceste conditii continua lucrarile pe ultimii 10 kilometri ai sectiunii 2B, Campia Turzii-Gilau, dar nu exista o certitudine in ceea ce priveste data finalizarii acestora", se arata in document.

Citeste si:

Tronsonul Campia Turzii-Gilau are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizati anul trecut 42 de kilometri.

De asemenea, compania americana a realizat anul trecut si viaductul de pe sectorul Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de doi kilometri.

In prezent, constructorul autostrazii are in lucru ultimii 10 kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau si sectorul Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de 64 de kilometri.

Pana la finele lunii aprilie, ministerul de resort a platit Bechtel 607,6 milioane de lei ca parte a datoriilor, constructorul anuntand ca va disponibiliza 700 dintre cele 1.900 de persoane care lucreaza pe santierul Autostrazii Transilvania.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, la mijlocul lunii mai, la Cluj, ca prioritatile ministerului sunt proiectele cu bani europeni nerambursabili, apoi lucrarile unde exista fonduri de la banci straine, iar abia pe locul trei sunt lucrarile cu bani exclusiv de la buget, cum este cazul Autostrazii Transilvania.

Berceanu a spus ca a sugerat Bechtel sa ia un imprumut pentru finantarea lucrarilor la Autostrada Transilvania pe tronsoanele Turda-Campia Turzii si Gilau-Nadasel.

Pe de alta parte, premierul Emil Boc a declarat, in luna martie, la Zalau, ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua in acest an, prioritare fiind tronsoanele Turda-Campia Turzii si Gilau-Huedin.