2009 was one of the worst years for online advertising, with many advertisers taking a cautious approach and focusing on the digital medium. Wall-Street looks at the most popular online ad formats and trends for 2010.
Mariua Pahomi, Mediaedge:cia: We’ve experienced a solid growth in interest for performance-oriented campaigns, which is natural amid crisis and for social media accordingly.

Laurentiu Pop, Httpool Romania
: For the first time in Romanian online ad market, the trend was set by the need to raise awareness instead of the availability of a media space as we’ve seen so far. Coupled with a lower ad budget and the need to use only the media that show immediate results, the general trend was pay per click or reach. Subsequently the planning mix was altered, which is why I’d rather talk about the most used advertising media rather than most popular projects: reach websites and those geared toward communities, blogs or social networking sites.

Cristi Marinescu, Splendid Interactive: The easiest to accept by advertisers were performance-oriented campaigns, pay-per-click, or pay-per-lead models. Unfortunately, the market is still at its infancy since we still deal with situations in which we are proposed PPC-based campaigns using formats meant to raise brand awareness… for instance.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri