Doua baze de date pentru rau-platnici functioneaza in paralel: Centrala Riscurilor Bancare (CRB) si . Totusi, bancherii se plang ca oglinda debitorilor din sistemul bancar este departe de a fi perfecta.

“Am intarziat o luna cu plata ratei la credit, dar dupa aceea am achitat integral tot creditul”, este scuza de rigoare a oricarui client bancar gasit inregistrat cu restante intre una din cele doua baze de date. Partea proasta este ca nu totdeauna raspunsurile clientilor sunt de buna credinta.

De multe ori, restantele gasite de la una din cele doua institutii ascund o datorie neplatita. Cum este posibil ca aceasta datorie sa apara, totusi, ca achitata? Simplu. Datorita faptului ca ea chiar a fost achitata, dar nu de debitor, ci de societatea de cu care banca are incheiat contractul de risc financiar de neplata. Din acest moment, clientul apare ca debitor la societatea de asigurari si nu in sistemul bancar.

Citeste si:

La ora actuala, un singur asigurator raporteaza aceste date la Biroul de Credit, dupa cum declara directorul general al acestuia, serban Epure. In momentul in care toate societatile de asigurari vor raporta sumele platite catre banci in contul debitorilor, institutiile de credit vor avea intr-adevar o oglinda completa a potentialilor clienti.

Faptul ca la ora actuala nu se stie exact cum a fost lichidata restanta inregistrata fie la CRB, fie la Biroul de Credit, ii determina pe bancheri sa se gandeasca la un numar mult mai mare de clienti cu probleme decat apar acum in statistici. Ar fi suficient ca , Asiban, , Allianz tiriac si Unita sa transmita aceste date catre Biroul de Credit pentru ca bancile sa aiba o imagine de ansamblu asupra debitorilor cu probleme.