Potrivit Ordinul CSA nr. 11/2012, pentru asigurarea transparentei modului de inregistrare si solutionare a petitiilor, societatile de asigurare autorizate au obligatia de a prezenta pe site-ul propriu urmatoarele informatii: numarul total de petitii; numarul total de petitii intemeiate; numarul de petitii intemeiate referitoare la dosare de dauna; numarul total de petitii pentru care dosarele de dauna au fost achitate; numarul total de petitii finalizate nefavorabil.

Acelasi Ordin CSA subliniaza printre altele ca informatiile privind reclamatiile "vor fi actualizate in primele 5 zile ale fiecarei luni" si ca "in pagina nu vor mai fi publicate alte informatii sau mesaje cu caracter publicitar", iar nerespectarea dispozitiilor este considerata o contraventie.

Cu toate acestea, la sase societati (City Insurance, Uniqa Asigurari, Groupama, Metropolitan Life si Credit Europe Asigurari) informatiile publicate (la data de 6 octombrie) reflecta inca situatia aferenta lunii august, desi limita* (vezi update la finalul textului) de timp privind actualizarea datelor pentru septembrie a trecut. In continuare, la Allianz-Tiriac au fost actualizate doar informatiile lunare, nu si perioada scursa de la inceputul anului, in timp ce la CertAsig ultimele date au fost publicate in luna martie a anului curent. La Forte Asigurari pagina "situatie petitii" este inexistenta!

Si daca tot citesti despre petitiile inaintate impotriva societatii respective, poate cumperi totusi si o asigurare, pentru ca desi sunt interzise de Ordinul CSA nr. 11/2012, in pagina destinata exclusiv reclamatiilor, la unele societati de asigurari, gasim publicate alte informatii sau mesaje cu caracter publicitar. Daca de la City Insurance aflam ca putem cumpara asigurari online si putem "beneficia de reduceri de pana la 30%", la Astra Asigurari sunt vizibile informatii despre asigurarile de locuinte, CASCO si RCA. Aceeasi situatie exista si la Carpatica sau Generali.

UPDATE (9 octombrie 2014)

Text extras din: Codul de Procedur„ Civila 2010(r1) - Codul de Procedur„ Civila din 2010

Calculul termenelor / Art. 181. - (1) Termenele, in afara de cazul in care legea dispune altfel, se calculeaza dupa cum urmeaza:

Citeste si:

1. cand termenul se socoteste pe ore, acesta incepe sa curga de la ora zero a zilei urmatoare;

2. cand termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua de la care incepe sa curga termenul, nici ziua cand acesta se implineste;

3. cand termenul se socoteste pe saptamani, luni sau ani, el se implineste in ziua corespunzatoare din ultima saptamana ori luna sau din ultimul an. Daca ultima luna nu are zi corespunzatoare celei in care termenul a inceput sa curga, termenul se implineste in ultima zi a acestei luni.

(2) Cand ultima zi a unui termen cade intr-o zi nelucratoare, termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare care urmeaza.

Implinirea termenului / Art. 182. - (1) Termenul care se socoteste pe zile, saptamani, luni sau ani se implineste la ora 24,00 a ultimei zile in care se poate indeplini actul de procedura.

Continua sa navighezi pe acest slide pentru a afla ce societati de asigurari din Romania au inregistrat cele mai multe reclamatii in primele noua luni din acest an.

Sursa foto: Shutterstock / Avertizare de accident