De asemenea, profitul net pe actiune a crescut cu 29,2% comparativ cu al doilea trimestru al anului 2005, de la 0,72 euro la 0,93 euro, se anunta intr-un comunicat al grupului.

Aceste rezultate confirma trendul pozitiv inregistrat de ING Group in prima parte a anului, majorari semnificative ale veniturilor inregistrandu-se atat in activitatile bancare, cat si in cele de asigurari. Astfel, veniturile din activitatile bancare au crescut cu 9,4% si au ajuns la 3.588 milioane euro, in timp ce veniturile din primele de asigurare de viata au ajuns la 10.453 milioane euro, inregistrand o crestere de 5,5%.

Luand in considerare rezultatele obtinute in prima jumatate a acestui an, profitul net al grupului a crescut cu 15% comparativ cu perioada precedenta a anului trecut, ajungand in prezent la 4 miliarde euro, adica echivalentul profitului net obtinut in tot anul 2003. Rezultatele pentru primele sase luni ale acestui an sunt cu atat mai apreciabile cu cat au fost atinse printr-o crestere organica la nivelul grupului, fara a fi realizate achizitii majore. De asemenea, s-a inregistrat o crestere a eficientei la nivelul intregului grup: de exemplu raportul dintre cheltuieli si venituri inregistrat in activitatea bancara a scazut de la 67,1% la 62,3%.

« Eforturile noastre continua sa dea rezultate, confirmand trendul pozitiv inregistrat in ultima perioada. In al doilea trimestru, profitul din activitatile recurente - fara cheltuieli exceptionale- s-a majorat cu 38,8% atingand o suma record de 2.023 milioane euro, reflectand atat o crestere solida cat si un control eficient al cheltuielilor operationale”, a declarat Michel Tilmant, presedintele Comitetului Executiv al ING Group.

“Aceste rezultate de exceptie au fost inregistrate pe fondul unor circumstante de piata mai putin favorabile, incluzand instabilitatea pietei de capital, cresteri ale ratelor dobanzii si o nivelare a curbei rentabilitatii. Cu toate acestea, calitatea portofoliului nostru de credite a ramas solida iar veniturile au continuat sa creasca pe masura ce liniile de business s-au concentrat asupra eficientizarii capitalului si mentinerea rigurozitatii preturilor”, a adaugat Michel Tillmant.

ING Group isi mentine aceleasi obiective pana la sfarsitul anului: continuarea cresterii organice, concentrarea asupra rezultatelor, incluzand controlul costurilor si satisfacerea clientilor prin actiuni eficiente ale fiecarei linii de business, precum si mentinerea echilibrului dintre crestere si profit.
Al doilea trimestru al acestui an a insemnat pentru intregul grup si o reconfirmare a valorii brandului ING, acesta fiind cel de-al treilea an consecutiv in care Interbrand si Business Week includ ING in topul celor mai valoroase branduri din lume.

Anul acesta ING s-a clasat pe locul 85, valoarea brandului fiind estimata la 3,4 miliarde euro. Tot in acest al doilea trimestru, valoarea ING a mai fost confirmata de doua publicatii prestigioase ce realizeaza anual clasamente ale celor mai puternice firme din lume: in cea mai recenta editia a clasamentului Globe 500, publicat in iulie de revista americana Fortune, ING s-a clasat pe locul 13, urcand 4 locuri fata de anul trecut. De asemenea, in clasamentul Financial Times Global 500, realizat in functie de valoarea de piata a companiilor, ING a urcat anul acesta 6 pozitii, ajungand pe locul 54.

ING Romania face parte din ING Group, institutie financiara de origine olandeza cu o experienta de 150 de ani, ce ofera o gama larga de servicii bancare, administrare de fonduri si asigurari. ING Group are 115.000 de angajati care isi desfasoara activitatea in peste 50 de tari. Luand in considerare capitalizarea de piata, ING se numara printre cele mai mari 10 institutii financiare din europa si primele 20 din lume.