In cadrul unul test de impact, Allianz Center for Technology a simulat o coliziune in care, un autovehicul care circula cu 50km/h a lovit o masina stationata. Portbagajul extern era incarcat cu echipament sportiv (schiuri, bete de schi, clapari, plus bauturi), obiectele nefiind fixate in cadrul portbagajului. Chiar si cu o incarcatura de numai 34 de kilograme din maximul de 50 permise, ca urmare a impactului, tot continutul a alunecat in fata, spargand peretele portbagajului. Nici celelalte obiecte nu au ramas in portbagajul extern si au zburat in jur necontrolat.

"Un portbagaj extern este un mijloc de transport practic pentru obiecte voluminoase. Pe de alta parte, la fel ca in portbagajul masinii, incarcatura trebuie bine fixata si in cazul portbagajului extern - altfel, ceilalti participanti la trafic sunt expusi riscului", explica Melanie Kreutner, analist accidente in cadrul Allianz Center for Technology.

Intr-un accident real, schiurile - fiecare pereche cantarind in jur de cinci kilograme- ar fi intrat prin luneta masinii din fata ca o sageata, foarte posibil accidentand grav pasagerii. Mai mult, in cadrul testului, portbagajul cu totul s-a si desprins din sistemul de prindere, clamele de prindere nu au putut rezista fortei. Allianz Center for Technology presupune ca acest lucru s-ar fi intamplat si daca incarcatura ar fi fost corect fixata.

Citeste si:

Sfaturi despre cum putem fixa corect incarcatura

Fixarea corecta cere ca obiectele sa fie prinse cu centuri si mecanisme cu clame de prindere speciale in interiorul portbagajului extern. Echipamentul voluminous, asa cum este cazul schiurilor, sau echipamentul mai usor - castile de protectie - pot fi transportate - daca sunt fixate bine - in portbagajul extern atunci cand plecam in vacanta la schi. Bagajele grele sau obiectele greu de fixat, asa cum este cazul bocancilor de schi trebuie puse in portbagajul masinii, nu in cel extern.

Inainte de a impacheta este necesar sa verificati care este incarcatura maxima care poate fi pusa pe masina. Calculul ar trebui sa ia in calcul si greutatea portbagajului extern si a sistemului de prindere - de exemplu, daca incarcatura maxima este de 75 de kilograme, iar portbagajul extern impreuna cu sistemul de prindere cantaresc 25 de kilograme, atunci mai puteti adauga numai 50 de kilograme incarcatua. Instructiunile producatorului ar trebui urmate cu exactitate atunci cand montati portbagajul extern.

Inainte de a pleca la drum, ar trebui verificate din nou cauciucurile masinii, pentru a fi umflate la presiunea corecta. Nu trebuie uitat nici faptul ca modul de manevrare a masinii se poate schimba ca urmare a instalarii portbagajului extern. Soferii nu ar trebui sa uite ca masina devine astfel mai instabila, in special la curbe si la franare.

Sursa foto: Shutterstock / Ski, vacanta la munte