Pana acum, procesele de rebranding au fost destul de rare in zona bancara locala, insa perioada urmatoare va aduce un numar mai mare de initiative de improspatare a imaginii ale unor banci din Romania.

“Re-brandingul in domeniul bancar in Romania a aparut ca o necesitate in urma unor procese de fuziuni, achizitii, sau de noi directii strategice stabilite de actionar. Este unul dintre cele mai sensibile momente din viata unei organizatii, si de aceea, cred ca abordarea lui trebuie facuta cu atentie maxima, si pastrind un echilibru in atentia accordata clientilor externi cit si organizatiei in ansamblul ei”, a explicat pentru Wall-Street Robert Zanescu, Managing Director Garrison Group.

Cel mai recent caz de schimbare de identitate este procesul de rebranding Finansbank Romania in Credit Europe Bank, realizat in urma acordului dintre grupul turc Fiba si National Bank of Greece, care va costa peste 1 milion de euro.

"Procesul de rebranding nu s-a finalizat, dar, in general, va costa peste un milion de euro", a declarat vicepresedintele Credit Europe Bank, Omer Tetik. "Acesta va consta in schimbarea oficiala a denumirii bancii si a identitatii de corporatie", a adaugat el.

Numarul jucatorilor din sistemul bancar care vor trece prin schimbari de nume va creste in urma achizitiilor de pe piata bancara de anul trecut. In acest sens, Romexterra, achizitionata de banca din Ungaria MKB, va trece printr-un proces de rebranding, iar Mindbank va deveni ATE Bank Romania.

HVB Tiriac si UniCredit Romania au anuntat uniformizarea produselor de creditare pentru persoane fizice astfel incat acest pas este o etapa premergatoare campaniei de rebranding.

Mai mult, toate cele trei companii detinute in prezent de GE Money in Romania - Motoractive Leasing, Estima Finance si Domenia Credit - vor folosi marca GE Money. "Procesul de rebranding costa 2 - 2,5 milioane dolari", a precizat directorul de marketing al GE Money Romania, Cristian Dragos.

De curand, reprezentantii Bancpost au anuntat ca iau in considerare oportunitatea schimbarii numelui bancii, una dintre variante fiind Eurobank Romania, denumirea actionarului majoritar - EFG Eurobank

Citeste si:

In urma cu trei ani, Banca de Microfinantare Miro Bank si-a schimbat numele in ProCredit Bank Un proces similar s-a produs anul trecut cand Eurom Bank a devenit Bank Leumi Romania.

In 2003, Banca Romana pentru Dezvoltare- Groupe Societe Generale a experimentat schimbarea numelui, redefinirea de identitate si implementarea unui nou logo, devenind BRD- Groupe Societe Generale. Practic, acest proces de rebranding a subliniat apartenenta institutiei bancare la grupul francez, actionarul sau majoritar.

Potrivit specialistilor, cea mai complexa parte a unui proces de re-branding, in servicii si mai ales in servicii financiare este partea de re-branding intern. “Este momentul in care organizatia vine in contact cu valorile noului brand. Managerii recunosc intotdeauna necesitatea informarii oamenilor asupra directiei strategice a companiei. Putini manageri inteleg insa nevoia de a convinge angajatii de puterea brand-ului - considera asta ca un dat”, enunta Robert Zanescu.

In opinia fostului director de marketing al Raiffeisen Bank, marketing-ul intern, acolo unde acesta exista, este defectuos. “Exista situatii in care Departamentul de Marketing face eforturi in a comunica angajatilor noutati privind un proces re-branding”, apreciaza acesta.

"Un proces serios de rebranding include obligatoriu o etapa de revizuire a strategiei de brand, etapa care se finalizeaza cu un plan ce guverneaza mai apoi implementarea schimbarilor de identitate si a discursului brandului, comunicarea interna si externa si evaluarea rezultatelor rebrandingului", a explicat pentru Wall-Street Stefan Liute.

Agentia care se ocupa de procesul de rebranding al Finansbank in Romania, Maximize Communication, nu a fost selectata in urma unui pitch. "Lucram cu Maximize Communication din 2003, am fost foarte multumiti si vom lucra in continuare cu ea", a mai declarat vicepresedintele Omer Tetik. Maximize Communication se va ocupa de adaptarea campaniei, de media (achizitionare si planificare de spatiu media) si comunicare. Pe plan international, contul de creatie a procesului de rebranding a apartinut agentiei turce Ali Tasan Ceative Workshop.

Campania se va desfasura in perioada 12 martie -15 aprilie. "Estimam ca va fi vorba de un proces continuu care va promova noua identitate si valorile noastre", a declarat vicepresedintele. Campania va rula pe TV, presa scrisa, outdoor, internet si prin marketing direct.

Finansbank Romania a devenit, de luni, Credit Europe Bank, ca urmare a acordului facut de grupul turc Fiba, actionarul majoritar, cu National Bank of Greece (NBG), care a cumparat, odata cu operatiunile Fiba de pe piata bancara din Turcia, si brandul Finansbank. Tranzactia s-a facut pentru 2,3 miliarde de euro. Ca parte a intelegerii National Bank of Greece a obtinut dreptul de a utiliza numele Finansbank si logoul bancii. in acest moment toate bancile grupului FIBA Group, principalul actionar al Credit Europe Bank isi schimba denumirea in Credit Europe Bank.