"Activitatea Citi in Romania este derulata tinand cont, in primul rand, de contextul economic din tara, iar deciziile de business sunt luate in raport cu asteptarile si nevoile pietei locale. In acest context, am decis reorientarea retelei de distributie in sensul folosirii unitatilor teritoriale Citibank ca puncte de distributie pentru intreaga gama de produse si servicii a bancii si transformarii centrelor destinate exclusiv vanzarii de credite in puncte de distributie ale unei retele de vanzari directe intr-un model de servicii externalizate catre brokeri", au declarat, potrivit NewsIn, reprezentantii bancii.

Procesul de reorganizare a retelei de distributie se va desfasura in primul trimestru al anului 2009 si va presupune concedierea a 80 - 90 de angajati.

Acesta este primul anunt al unei institutii financiare prezente pe piata local ce isi restructureaza activitate, pana acum fiind cofirmate doar revizuiri in scadere privind tintele de extindere a retelei.

Spre exemplu, Banca Romaneasca si-a revizuit in 2008 tinta privind extinderea retelei pana la finele anului de la 158 la 148 de unitati.

In conditii de criza financiara si recesiune, Nicolaie Hoanta, directorul general al Bancii Comerciale Carpatica, nu vede posibila dezvoltarea retelei de unitati teritoriale. „Nu poate fi vorba de o extindere a activitatii pana nu vor disparea conditiile de criza financiara si recesiune economica”, a declarat Hoanta, pentru Wall-Street.

El spune ca, in astfel de vremuri, este mai putin obisnuita dezvoltarea unor afaceri, cea mai inteleapta cale fiind cea a conservarii si stabilirea actiunilor viitoare pentru oportunitatile ce vor aparea, daca va fi cazul. „Masurile cer in acest nou context romanesc o gestionare cat mai riguroasa a tuturor componentelor care contribuie la succesul oricarei afaceri: resurse, procese, costuri, oameni”, a detaliat Hoanta.

Citibank Romania, sucursala a Citibank Europe de la 1 ianuarie 2009

Citibank Romania, sucursala a Citibank Europe de la 1 ianuarie 2009

Citibank Romania, sucursala a Citibank Europe de la 1 ianuarie 2009

Citeste si:

Citi oferea, anterior acestei reorganizari, produse bancare pentru companii prin 8 centre de afaceri, iar divizia pentru persoane fizice a bancii opera prin intermediul a 39 de agentii CitiFinancial si a 50 de centre de vanzari.

"La sfarsitul acestei etape, Citibank Romania isi va deservi clientii prin intermediul a 59 de puncte de contact, in 35 de orase: 17 agentii ale bancii, capabile sa ofere servicii persoanelor fizice si clientilor corporate, si o retea de 42 de centre de vanzare, care vor distribui produsele de creditare prin intermediul brokerilor", mai precizeaza reprezentatii Citibank.

Clientii agentiilor inchise "vor fi alocati unitatilor din apropiere si vor fi notificati personal". In plus, banca mai anunta ca va continua sa ofere si in aceste orase carduri de credit si imprumuturi pentru consumatori prin canale alternative.

Tot in prima parte a anului 2009, banca isi va extinde gama de produse pentru populatie, lansand servicii de wealth management.

"Citibank Romania va lansa un pachet complet de servicii bancare destinate persoanelor fizice. Citi se pregateste sa lanseze in Romania servicii de retail wealth management in prima parte a anului 2009", mai anunta reprezentantii bancii.

De asemenea, ei au precizat ca toate activitatile din Romania vor face parte din Citicorp, dupa ce, pe 16 ianuarie 2009, grupul a anuntat ca se va reorganiza in doua unitati de activitate distincte, Citicorp si Citi Holding.

Cum concediezi 50.000 de angajati: Cazul Citigroup

Cum concediezi 50.000 de angajati: Cazul Citigroup

Cum concediezi 50.000 de angajati: Cazul Citigroup

Citicorp se va concentra pe serviciile bancare, la nivel global, in timp ce Citi Holding va fi concentrata pe activitatile de brokeraj, managementul activelor, consumer finance (incluzand CitiFinancial si Citi Mortgage din SUA, diviziile de consumer finance din vestul Europei, Japonia, India, Mexic, Brazilia, Tailanda si Hong-Kong), precum si pe managementul asa-numitelor active toxice.