Romanii sunt cei mai fideli europeni ai serviciilor oferite de institutiile financiare nebancare, 88% dintre acestia apreciind ca foarte satisfacatoare relatia pe care o au cu compania de la care au contractat un imprumut.

Potrivit unui studiu realizat de compania Cetelem si care analizeaza comportamentul clientilor din 9 tari europene, 69% dintre romani sunt loiali companiilor creditoare cu care lucreaza. In tari precum Franta, Belgia, Spania, Germania sau Cehia, gradul de loialitate este in scadere si coboara pana la un maximum de 26%, in cazul nemtilor.

Mai mult, 87% dintre romani ar recomanda-o ca solutie prietenilor aflati in cautarea unui credit avantajos, in timp ce ungurii, italienii si spaniolii ar da referinte pozitive vizavi de institutia financiara cu care lucreaza in proportie de doar 77%, respectiv 75 si 68%. Germania este singura tara europeana unde procentul clientilor care ar recomanda compania financiara cu care lucreaza scade sub 50%, rezultand astfel un grad de satisfactie foarte scazut.

Principalele motive de satisfactie ale romanilor vizavi de relatia pe care o au cu compania creditoare se refera la viteza de aprobare a dosarelor, nivelul de dobanda practicata, dar mai ales la disponibilitatea si capacitatea angajatilor in a oferi solutii personalizate, adaptate fiecarei nevoi in parte. Romanii prezinta un atasament ridicat fata de companiile financiare nebancare de la care au contractat un credit. Analiza arata de asemenea ca acest fapt se datoreaza modului in care institutiile financiare nebancare au inteles sa –si asume un rol educativ pe piata serviciilor financiare.

Daca romanii sunt cei mai satisfacuti europeni atunci cand vine vorba de serviciile oferite de IFN-uri, belgienii si francezii sunt cei mai nemultumiti.

Media europeana in ceea ce priveste relatia companie creditoare-client este de 12,9 ani, romanii aflandu-se la coada clasamentului cu o medie de aproximativ 8 ani. Ungurii se afla la polul opus cu o experienta de 17 ani. Cehii, nemtii, spaniolii, italienii, belgienii si francezii folosesc serviciile de creditare de peste 10 ani.

Studiul a fost realizat de compania Ipsos Loyalty pentru Cetelem pe un esantion de circa 1000 de clienti din fiecare tara si a vizat comportamentul clientilor din 9 tari europene. Datele au fost colectate in perioada iunie 2008-ianuarie 2009. Principalii indicatori vizati au fost gradul de satisfactie globala al clientilor care au contracte de credit in derulare, gradul de recomandare si pozitionarea in raport cu competitia.