GfK a incadrat penru acest studiu in categoria companiilor mici firmele cu o cifra de afaceri medie anuala mai mica de 1 milion euro, iar in categoria companiilor medii si mari firmele cu o cifra de afaceri peste acest nivel.

Concluziile studiului se bazeaza pe intentiile exprimate de reprezentantii companiilor care au participat la elaborarea sa, arata NewsIn.

La finalul lui 2008, jumatate din companiile medii si mari participante la studiu sustineau ca folosesc servicii de Internet banking, comparativ cu 39% la finalul lui 2006. Pe segmentul companiilor mici, 30% foloseau servicii de Internet banking la sfarsitul anului trecut, fata de 16% cu doi ani in urma.

Serviciile bancare electronice erau folosite de 40% dintre companiile medii si mari la finalul lui 2008 si de 21% dintre companiile mici.

In urma cu doi ani, 23% dintre companiile medii si mari si 10% dintre firmele mici foloseau servicii bancare electronice.
Serviciile bancare prin telefon erau utlizate la finalul anului trecut de 33% dintre companiile medii si mari si de 21% dintre cele mici.

La finalul lui 2006, 30% dintre companiile medii si mari si 15% dintre cele mici utilizau servicii bancare prin telefon.
Pana la finalul lui 2010, utiilizarea serviciilor bancare electronice ar putea creste cu 12% in randul companiilor mici si cu 11% pentru companiile medii si mari, mai arata studiul GfK.

Potrivit opiniilor exprimate de companii, utilizarea leasingului a scazut puternic din 2006, de la 57% pana la 28% in 2008.
Penru 2010, intentiile declarate ale companiilor indica o crestere a utlizarii leasingului cu 3-5%.

"In ultimii doi ani, companiile si-au intensificat relatia cu bancile, cu o rata usor mai mare printre companiile mici. Acest lucru se reflecta in principal in utilizarea mai frecventa a produselor bancare: 61% dintre companiile mici si 68% din cele mai mari au intensificat relatia cu bancile lor, fata de 9%, respectiv 18% care declarau acest lucru in urma cu doi ani", se precizeaza in studiul GfK.

Studiul Financial Market Data System Company analizeaza obiceiurile financiare ale companiilor, produsele financiare utilizate in prezent si potentialul lor, precum si asteptarile pe care le au companiile de la banca lor. Esantionul este alcatuit din 1.000 companii mici, medii si mari (cu cifra de afaceri variind inre 50.000 si 2,5 milioane euro), de stat si private.

Studiul este realizat o data la doi ani, iar ultima colectare de date s-a facut in perioada septembrie - decembrie 2008.