Pana la jumatatea acestei luni, asiguratorii au avizat intre 22 si 50% din solicitarile de daune completate prin procedura de constatare amiabila.

"O situatie aparuta odata cu introducerea procedurii este legata de intelegerile verbale intre semnatarii constatului amiabil - prieteni, vecini etc -, care duc la escaladarea fenomenului de frauda pe RCA", a declarat, citat de NewsIn, Cristian Raducan, seful serviciului Daune al EuroIns Romania.

El a explicat ca, in cazul in care exista suspiciuni de frauda, se recurge la reconstatari, la analiza cazului, fotografii sau deplasari la locul accidentului. "Din toate acestea rezulta intarzieri ale finalizarii dosarului de daune", a afirmat Raducan.

EuroIns s-a confruntat si cu situatii legate de cresterea duratei de deschidere a unui dosar de daune, mai ales din cauza timpului alocat verificarii datelor din formularul de constat amiabil si a stabilirii vinovatiei, a precizat reprezentantul companiei.

Raducan sustine ca numarul mare de persoane implicate in evenimentele rutiere face ca aglomeratia de la sectiile de la politie sa se mute in centrele de Daune.

"Ca o masura de prevenire a acestor situatii, EuroIns Romania a crescut numarul de angajati in departamentul Daune, angajand persoane cu experienta in interpretarea codului rutier", a mai spus Raducan.

Astra Asigurari s-a confruntat pana in prezent cu probleme legate de modalitatea de completare a formularelor si cu probleme de neacceptare a partii de raspundere in accident (culpa comuna), potrivit presedintelui directoratului societatii, Radu Mustatea.
"Suntem de parere ca vom avea in continuare astfel de probleme", a afirmat Mustatea.

Nemultumiri legate de modul de completare al formularului de constatare amiabila au fost mentionate si de directorul departamentului de asigurari generale al Generali Asigurari, Adrian Marin.

"De multe ori nu sunt completate toate rubricile, iar imprejurarile bifate nu corespund cu descrierea si schita accidentului. In plus, am constatat cu surprindere ca multi soferi nu cunosc prevederile codului rutier privind conducerea pe drumurile publice", a explicat Marin.

El a mentionat ca Generali Asigurari a avut solicitari neobisnuite, cum ar fi cele de deschidere a dosarelor pe constatare amiabila pentru "avarii datorate tertilor numai la parbriz".

"Putem spune ca am solutionat toate cererile, cele atipice fiind rezolvate prin trimiterea unui raspuns scris pagubitului", a mai spus Marin.