Wall-Street: Cum a evoluat Porsche Leasing in 2009? Care a fost nivelul total al finantarilor comparativ cu 2008?

Kurt Leitner:
Comparativ cu scaderea de 72% inregistrata la nivelul pietei anul trecut, Porsche Leasing a reusit sa inregistreze o scadere mai mica de 59%, ajungand la o valoare a bunurilor finantate de aproximativ 121 milioane de euro in 2009, comparativ cu 297 milioane de euro, in 2008.

Wall-Street: Cate contracte noi au fost incheiate anul trecut comparativ cu 2008?

Kurt Leitner: Porsche Leasing a incheiat in anul 2009 un numar total de 7.108 contracte, in timp ce, in 2008, a incheiat 16.323 contracte (ceea ce reprezinta o scadere de circa 56% a numarului de contracte noi incheiate anul trecut n.r.).

Aceast lucru s-a datorat schimbarilor aparute in comportamentul consumatorului, corelate cu actualul context economic. Astfel, clientii prelungesc durata de utilizare a masinilor si amana decizia de a achizitiona un nou autoturism, desi pentru companii, in mod special, mobilitatea ramane un aspect foarte important in desfasurarea activitatilor cotidiene.

Cu toate acestea, Porsche Finance Group a reusit sa ajunga la o cota de piata de peste 20% si sa-si mareasca rata de penetrare in vanzarile importatorului Porsche Romania, ajungand la 46%. Acest lucru inseamna ca aproape fiecare al doilea autoturism VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche sau Bentley a fost finantat prin companiile grupului.

Wall-Street: Ce ne puteti spune despre portofoliul grupului in 2009 si la inceputul lui 2010? Ce tendinte ati observat?

Kurt Leitner: La nivel general, Porsche Finace Group a inregistrat o tendinta spre un portofoliu mai echilibrat. Astfel, daca in anii trecuti leasingul financiar, un produs oferit de peste zece ani, avea cea mai mare cota in portofoliul grupului, acest lucru s-a schimbat ducand la un portofoliu mai stabil. In 2009 atat creditul auto, cat si leasingul operational, oferite prin Porsche Bank, respectiv Porsche Mobility, au inregistrat o crestere importanta.

Daca pana anul trecut leasingul financiar oferit prin Porsche Leasing detinea peste 80% din portofoliul de finantari, la finalul lui 2009 acesta a ajuns la o cota de aproximativ 65% din portofoliul de contracte noi al Porsche Finance Group, fiind un produs disponibil atat pentru persoanele fizice, cat si pentru companii, observandu-se o crestere a ponderii leasingului operational si a creditului auto in portofoliul companiei.

Acum, pe langa leasingul financiar, clientii se orienteaza si catre alte produse de finantare auto disponibile in portofoliul nostru, care sustin mai bine nevoile actualului context economic, precum creditul auto si leasingul operational.

Wall-Street: Cum a inceput anul pentru piata de leasing comparativ cu perioada similara a anului trecut? Cum credeti ca va incheia piata de leasing anul 2010?

Kurt Leitner: Efectele crizei financiare asupra industriei auto sunt bine cunoscute. Vanzarile pe piata auto locala au inceput sa scada inca din 2008. Este evident ca pe fondul unei piete auto care a inregistrat scaderi majore in doar cateva luni, toate volumele descresc. Faptul ca grupul dispune de resurse proprii de finantare nu ne face dependenti de alti finantatori si ne asigura o pozitie solida pe piata.

In ceea ce priveste evolutia pietei de leasing pe primele luni ale lui 2010, aceasta a continuat pe linia anului 2009, dar speram ca in a doua jumatate a anului piata sa treaca pe un trend ascendent si sa vedem o usoara crestere. Contextul economic va continua sa fie plin de provocari pe parcursul anului, iar efectele vor fi, bineinteles, vizibile si pe piata de leasing auto.

Din punctul nostru de vedere, anul 2010 va arata o tendinta catre reconfigurarea pietei de leasing, iar leasingul operational va deveni o solutie de finantare mai atractiva pentru achizitionarea de autoturisme. Leasingul operational este un produs viabil, mai ales in perioade ca acestea, cand fiecare incearca sa reduca din costuri si nu isi permite cheltuieli neprevazute. Alegand acest produs, clientul cunoaste exact costurile flotei sale de autoturisme.

Totusi, este dificil de estimat un procent al cresterilor pentru 2010, luand in considerare actualul context economic alaturi de provocarile pe care acest an le aduce.

Wall-Street: Cati clienti avea Porsche Leasing la finele anului trecut si cu cati clienti credeti ca veti incheia 2010?

Kurt Leitner: La sfarsitul anului 2009, Porsche Leasing avea peste 46.000 de clienti. Avand in vedere situatia actuala plina de provocari de pe piata de finantare auto, este dificil, in acest moment, sa venim cu estimari privind 2010.

Wall-Street: Care sunt prioritatile, planurile Porsche Leasing pentru anul in curs? Ce sa asteptam de la companie anul acesta?

Kurt Leitner: Obiectivul Porsche Leasing pentru anul 2010 se axeaza pe mentinerea pozitiei actuale in cadrul industriei de pofil, dar si pe pastrarea sau chiar cresterea ratei de penetrare in vanzarile Porsche Romania, care in acest moment atinge 46%.

Astfel, in viitor, putem spune ca produsul de leasing operational va deveni o solutie de finantare foarte atractiva pentru achizitia de autoturisme, in conditiile actualei reconfigurari a pietei.

Wall-Street: De unde asteptati sa vina rezolvarea crizei in Romania si implicit a scaderii dramatice cu care industria leasingului s-a confruntat anul trecut?

Kurt Leitner: La nivelul pietei auto din Romania una dintre solutiile care pot contribui la imbunatatirea situatiei leasingului auto o reprezinta programul REMAT. Acesta este un impuls nu numai pentru piata auto, dar si pentru finantatori, fiind o sansa de relansare a unei piete care s-a confruntat in ultima perioada cu foarte multe provocari.

Alte oportunitati de crestere vor putea aparea odata cu dezvoltarea unor pachete de finantare puternice si foarte atractive, care sa vina in intampinarea nevoilor clientilor.

Cum a inceput 2010 pentru leasing dupa declinul dramatic de anul trecut

Cum a inceput 2010 pentru leasing dupa declinul dramatic de anul...