Banca si-a redus la jumatate costurile cu provizioanele pentru credite indoielnice si pierderi, de la 43,79 milioane euro la 22,67 milioane euro.

In primul semestru al anului trecut, Raiffeisen Bank a avut un castig net de 52,6 milioane euro.

Profitul operational al bancii a fost in perioada analizata de 83,8 milioane euro, in declin cu 21% fata de nivelul de 106,2 milioane euro din primul semestru al anului trecut.

De asemenea, cheltuielile operationale au scazut cu 3,7% in euro (-4,4% exprimate in lei), din care cheltuielile cu personalul s-au diminuat cu 1% in euro (-1,7% exprimate in lei).

"Chiar daca ne-au scazut veniturile in ultimul an cu 12%, am reusit sa controlam costurile: provizioanele s-au redus mult, am administrat mai eficient toate componentele de cheltuieli, reusind sa ramanem profitabili. Acest rezultat bun il datoram pozitiei solide pe care o are banca in piata, dar si politicii prudente de administrare a riscurilor si expunerii echilibrate pe segmente si industrii", a declarat Steven van Groningen (foto), presedintele Raiffeisen Bank.

Bilantul Raiffeisen Bank

• venitul net al bancii a scazut in primul semestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu 12%, pana la 210,4 milioane euro, ca urmare a diminuarii veniturilor obtinute din activitatea de trezorerie;

• activele totale bilantiere ale bancii - usoara scadere, de la 4,67 miliarde euro in iunie 2009 la 4,57 miliarde euro la 30 iunie anul acesta;

Citeste si:

• rentabilitatea anualizata a capitalurilor proprii dupa impozitare (ROE) a fost la finele primului semestru de 18,6%, fata de 20,8% la jumatatea anului trecut;

• creditele date clientilor - peste 2,7 miliarde euro, in crestere cu 6,7% fata de aceeasi perioada din 2009;

• depozitele clientilor - 3,4 miliarde euro, valoare cu 5,2% mai mare comparativ cu luna iunie a anului trecut;

• beniturile din dobanzi, componenta de baza in profitul unei banci, au avut o evolutie pozitiva (+11%);

• veniturile din comisioane au scazut usor (-4,6%);

• banca avea, la finele lunii iunie, o retea de 539 agentii, in scadere cu 19 unitati, si aproximativ doua milioane de clienti persoane fizice, aproape 100.000 de IMM-uri si peste 6.800 corporatii mari si medii;

• numarul de salariati era la 30 iunie 2010 de 5.906 fata de 6.512 la sfarsitul primului semestru al anului precedent;