Grupul de clienti nemultumiti ai Raiffeisen Bank Romania doresc sa actioneze banca in instanta, mentionand ca banca practica clauze abuzive in contracte si nu este interesata sa le solutioneze problemele, afirma reprezentantii casei de avocatura Piperea & Asociatii. Oficialii bancii sustin ca au incercat sa convinga firma de avocatura sa actioneze in interesul clientilor.
Reprezentantii Piperea & Asociatii, casa de avocatura care ii reprezinta pe clientii nemultumiti ai Raiffeisen Bank Romania, sustin ca interesul bancii pentru a rezolva pe cale amiabila litigiul referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit incheiate de consumatori cu aceasta banca a fost doar "o iluzie".

"In locul analizei propunerii SCA Piperea & Asociatii referitoare la aplicarea unui algoritm de calcul a dobanzii, banca a trimis un raspuns sec, apreciind ca dobanda practicata de aceasta, la data intrarii in vigoare a OUG 50/2010 este stabilita in mod legal. In acelasi stil, raspunsul bancii transeaza si problema procedurii de lucru solicitata de clientii sai. Astfel, desi consumatorii au incercat sa dea curs invitatiei Raiffeisen Bank de a se proceda la analiza dosar cu dosar a contractelor de credit si au cerut comunicarea procedurii de lucru pentru a se asigura transparenta procesului de negociere, raspunsul bancii a fost unul evaziv", sustin avocatii de la Piperea si Asociatii.

Avocatii sustina ca Raiffeisen Bank doreste sa amane declansarea unui proces colectiv. "In fata lipsei de consecventa in atitudinea Raiffeisen Bank, ramane ca instanta de judecata sa se pronunte in acest caz", se concluzioneaza in comunicat transmis de casa de avocatura.

Pe de alta parte, Raiffeisen Bank sustine ca a depus toate eforturile in cadrul procedurii de conciliere si ca a respectat toate prevederile legale in vigoare.

"Raiffeisen Bank a depus toate eforturile in cadrul procedurii de conciliere sa convinga firma de avocatura sa actioneze in interesul clientilor, si anume, sa individualizeze si sa sustina solicitarile fiecarui client in parte", explica Corina Vasile, directorul de comunicare si relatii publice al Raiffeisen Bank Romania.

Banca mentioneaza ca a analizat fiecare contract in parte si ca motivele pentru care clientii sunt nemultumiti sunt diferite.

"In ceea ce ne priveste, am analizat fiecare contract in parte si am semnalat avocatilor necesitatea analizei caz cu caz, date fiind diferentele intre cauzele pe care dumnealor doresc sa le prezinte ca una colectiva", a adaugat Corina Vasile.

Clientii bancii reclama comisioanele ilegale si modificarea in mod abuziv a dobanzilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri