“Valoarea primei medii va creste in medie cu 10% anul urmator, atat pe segmentul asigurarilor de viata, cat si la nivelul intregului portofoliu in cadrul companiei. De exemplu, daca la politele unit-linked valoarea medie a primei este de 400 de euro, in prezent, aceasta va creste cu aproximativ 10%”, a spus Mihai Popescu (foto), CEO Aviva Romania.

Cu privire la afaceri, compania mizeaza pe o crestere a valorii primelor brute subscrise in 2011, fata de anul curent. La sfarsitul trimestrului al treilea din acest an, potrivit UNSAR, Aviva Romania rula afaceri in valoare de 58,9 milioane de lei, in scadere insa comparativ cu rezultatul din aceeasi perioada a anului 2009, de 70 de milioane de lei. La sfarsitul anului trecut Aviva Romania a subscris prime de 101,95 milioane de lei si a raportat pierderi de 13 milioane de lei.

“In prima parte a anului ne-am concentrat asupra zonei de client-service – consultanti, back-office – ceea ce ramane o prioritate si pentru perioada urmatoare, deoarece face parte din trendul de maturizare a pietei. La nivel de consultanti se observa ca fenomenul distributiei ocazionale este in scadere”, a precizat seful Aviva.

Totodata, Aviva Asigurari de Viata intentioneaza in 2011 sa isi dezvolte canalul de distributie, atat pe segmentul bancassurance, cat si la nivel de consultant, prin incheierea de noi contracte si respectiv atragerea de noi clienti, ceea ce va influenta pozitiv sporul afacerilor pe anul urmator.

“Piata de asigurari de viata a rezistat mult mai bine in 2010 decat alte piete din sectorul asigurarilor la contextul economic actual si sper ca in urmatorii ani, aceasta piata sa intre pe un trend de dezvoltare accelerata. In randul factorilor, deductibilitatea fiscala a primelor ar putea reprezenta un mijloc de dezvoltare a pietei”, a mai spus Mihai Popescu.

Citeste si:

Seful Aviva estimeaza, de asemenea, ca piata de asigurari de viata va cunoaste un spor de numai 3% in 2010, fata de 2009, in timp ce in 2011 se asteapta la cel putin o stagnare a subscrierilor pe aceasta piata, in special pe segmentul de unit-linked.

“Anul acesta am avut cateva sute de maturitati ale contractelor pentru produselor noastre, situatie in care clientii au ales ori sa primeasca beneficiile ori sa incheie in continuare alte contracte cu noi. Din pacate, sub 30% dintre acestia au considerat necesara o continuare ap rotectiei financiare prin intermediul unui alt produs, iar acest lucru se explica prin prisma necesitatii clientului unui flux de lichiditati pe termen scurt”, a mai spus el.

Totusi, un lucru benefic observat la nivel de piata consta in cresterea dispozitiei de a economisi in randul clientilor, comparativ cu perioada ultimilor ani, in contextul in care acum mai multi oameni isi pun problema unui avantaj la pensie.

Aviva este prezenta pe piata din Romania prin intermediul a doua companii: Aviva Asigurari de Viata si Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat.