Numarul utilizatorilor chinezi de Internet a ajuns la finele anului trecut la cel putin 111 milioane, dupa ce in 2004 s-a situat la aproximativ 94 de milioane, conform unui raport al centrului Internet Network Information din China, scrie publicatia Forbes.

In acelasi timp, din datele acestui raport reiese faptul ca nivelul cheltuielilor cu publicitatea online din China a ajuns la nivelul 100 de miliarde de yuani (12,5 mld. de dolari), aceasta fiind prima analiza de acest fel din segmental online din China.

La jumatatea lui 2005, China avea circa 49,5 miliarde de calculatoare conectate la Internet, fata de 41,6 de miliarde cat se inregistrase in perioada similara a anului precedent. Totodata, in acest raport, s-a precizat ca ponderea cea mai mare de internatiuni ( 57,5%) se gaseste in estul Chinei, aceasta fiind si regiunea cea mai bogata a tarii.

Astfel, numarul de utilizatori de Internet reprezinta mai putin de zece procente din populatia Chinei, aceasta avand mai mult de 1,3 miliarde de locuitori.

In Romania, numarul utilizatorilor care au accesat Internetul a ajuns in 2005 la 4,3 milioane, iar pentru acest an se preconizeaza o crestere pana la nivelul de 6,4 milioane potrivit estimarilor oficialilor companiei furnizoare de servicii online netBridge