Activitatile diviziei PRS (Product Related Services) nu sunt afectate de reorganizarea Siemens Business Services.

Grupul Siemens a vandut divizia Product Related Services (PRS) a Siemens Business Services catre Fujitsu Siemens Computers BV, cu intrare in vigoare de la 1 aprilie 2006. Contractul de vanzare a fost semnat la 21 decembrie 2005. Detaliile financiare ale tranzactiei nu sunt publice. Prin aceasta vanzare, Siemens a inceput implementarea reorientarii filialei sale de servicii IT, anuntate anterior. Tranzactia va face obiectul aprobarii autoritatilor in domeniul concurentei.

Dupa vanzarea diviziei PRS, Siemens Business Services se va concentra asupra celorlalte doua divizii ale sale: Operation Related Services si Solutions Business. Aceste doua divizii reprezinta aproximativ trei patrimi din veniturile de circa 5,4 miliarde euro ale Siemens Business Services in anul fiscal 2005.

Divizia PRS din Austria, incluzand aproximativ 200 de angajati si cumuland venituri de circa 60 milioane de euro in ultimul an fiscal, va fi transferata catre Fujitsu Siemens Computers BV. Aceasta divizie este la fel de profitabila ca si intreaga activitate a SBS in Austria.

Cu o cifra de afaceri de 400 milioane de euro si 2.700 de angajati (dintre care 1.600 in Austria), SBS Austria a inregistrat o crestere a veniturilor cu 22% in anul fiscal 2005, provenind din Austria si cele noua tari din sud-estul Europei coordonate de acest centru regional. SBS este pe primul loc in Austria in domeniul serviciilor IT si principalul furnizor de servicii in proiecte foarte mari. Luand in considerare specificul pietei in ceea ce priveste nivelul de maturitate, ca si partenerii si necesitatile beneficiarilor, activitatea SBS in tarile din Europa de Sud-Est, aflata sub coordonarea Siemens Austria, nu este afectata de aceasta reorganizare.

Forte Business Services ramane filiala SBS

Citeste si:

Implementarea infrastructurilor IT si serviciile de mentenanta continua sa reprezinte o parte semnificativa din intreaga activitate, profitabila, a Forte. Furnizand clientilor servicii profesionale, cu o retea proprie de servicii cu acoperire nationala, Forte Business Services detine o infrastructura teritoriala cu 10 sucursale si puncte de lucru in fiecare judet.

Profilul "multi-vendor" al companiei, sustinut de parteneriatele traditionale solide cu cei mai mari producatori pe plan mondial de echipamente hardware si de comunicatii si de produse software, va ramane neschimbat.

Strategia de afaceri a Forte include, de asemenea, diviziile de Solutions Business (SOL) si de Operation Related Services (ORS). In acest moment, compania se preocupa de dezvoltarea de servicii IT pentru piata de outsourcing si proiecte inovatoare.

"Ne extindem divizia de Solutii, in prezent fiind in masura sa punem la dispozitia clientilor una dintre cele mai mari echipe de consultanti SAP de pe piata", a declarat Markus Kaiser, Managing Director al Forte Business Services.

"Pe langa integrarea de sistem in model clasic, Forte Business Services se preocupa, in ultima perioada, si de servicii de outsourcing IT. Ca urmare, pe langa divizia PRS si divizia SOL, in Romania au fost puse bazele celei de-a treia divizii de servicii, Operation Related Services (ORS), in luna octombrie 2005", a spus Cristian E. Constantinescu, Managing Director al Forte Business Services.
Cu o cifra de afaceri estimata la circa 45 milioane euro in 2005 si peste 300 de angajati, Forte Business Services se numara intre principalii furnizori de servicii IT de pe piata romaneasca, oferind atat produse, cat si intreaga gama de servicii IT printr-un singur punct de contact.