Profitul net al Microsoft a crescut cu 30% in trimestrul al doilea, la 5,87 miliarde de dolari, peste estimarile analistilor, dar scaderea vanzarilor Windows pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv a dezamagit investitorii si a eclipsat rezultatele solide, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Compania nu a reusit sa entuziasmeze investitorii cu profitul ridicat, pe fondul temerilor persistente privind perspectivele pietei computerelor personale, afectata de popularitatea tot mai ridicata a tabletelor si altor gadget-uri mobile.

"Ochii sunt pe Windows si pe modul in care se va descurca aceasta franciza in viitor, pe masura ce piata PC-urilor pierde teren in fata tabletelor", comenteaza un analist american.

Intel, cel mai mare producator de microprocesoare pentru PC-uri din lume, anticipa miercuri ca vanzarile de computere personale nu vor fi, in acest an, atat de solide pe cat se preconiza.

Microsoft va intra anul viitor pe piata tabletelor, odata cu lansarea urmatorului sistem de operare, cu nume de cod Windows 8, care va fi compatibil cu chip-urile cu consum scazut produse de ARM Holdings si favorizate de producatorii de smartphone-uri si tablete.

In pofida scaderii vanzarilor Windows, Microsoft a depasit semnificativ estimarile analistilor de pe Wall Street, datorita performantelor suitei de software de business Office si consolei de jocuri video Xbox. Totodata, taxele platite de companie au scazut puternic in trimestrul analizat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri