Astfel, a luat nastere o coalitie din care fac parte posesori de bloguri, grupuri de aparare ale drepturilor civile care protesteaza in mod vadit impotriva deciziei a doi dintre cei mai importanti furnizori de servicii de e-mail, Yahoo si America Online, intentioneaza sa introduca un sistem prin care companiile vor plati o taxa pentru fiecare mesaj trimis.

Protestatarii au au lansat un site pe Internet - DearAOL.com - unde promoveaza o campanie publica impotriva proiectului propus de AOL

Aceste taxe, care se vor situa in jurul valorii de un sfert de cent si un cent, nu vor fi obligatorii, insa vor reprezenta o garantie ca respectivele mesaje vor ajunge la destinatie. Totodata, acestea reprezinta cele mai recente incercari ale Yahoo si AOL de a elimina mesajele publicitare nesolicitate, cunoscute si sub numele de spam.

Reprezentantii companiilor AOL si Yahoo au declarat ca acest sistem va fi o incercare de a reorganiza comunicarea prin e-mail, amenintata chiar cu disparitia de expansiunea fara precedent a spam-ului si a altor tipuri de fraude online.

Ca un raspuns la acest proiect, reprezentantii AOL au argumentat ca acest program nu reprezinta o taxa, ci doar un extra-serviciu care poate fi futilizat de companiile care vor fie sigure ca volume mari de e-mailuri vor fi livrate in siguranta la destinatie, fara sa cada in plasa filtrelor anti-spam sau a hackerilor.