Computer Generated Solutions Romania (CGS), unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de call center de pe piata locala, va angaja peste 500 de oameni pana la finalul anului, a declarat pentru wall-street.ro, Vladimir Sterescu, directorul general al companiei.
Compania are in prezent in jur de 2500 de angajati, iar in toamna anului trecut managerul estima ca numarul de salariati ar putea ajunge in 2012 pana la aproape 3.500 de persoane.

“Lucrurile s-au mai temperat si am revizuit estimarea la in jur de 3.000 de angajati. Dar contractele exista pentru a merge spre 3500. Fata de inceputul lui 2011, in acest an am intrat cu o pozitie mult mai buna, stim de unde ne vine businessul, de unde vine cresterea. Am intrat cu niste contracte semnate la finalul anului trecut, dar si aceste contracte sunt dictate de niste faze ale unor tranzitii, ale unor implementari pe care clientii le fac si de multe ori ei sunt cei care tempereaza lucrurile. Si lucrurile incep sa se dilueze putin si, de aceea, probabil ca vom fi undeva intre 3.000-3.500 de oameni la finalul anului”, spune Sterescu.

Crestere de peste 50% in 2011

Anul trecut CGS si-a majorat afacerile cu peste 50% fata de 2010, cand compania a avut o cifra de afaceri de 19,7 milioane de euro. Si profitul companiei s-a majorat, insa managerul nu a oferit date despre procentul de crestere al acestuia. In urma cu doi ani, CGS a avut un profit net de 3,7 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Pe de alta parte, pentru 2012, Sterescu se asteapta ca afacerile companiei sa evolueze chiar mai bine decat anul trecut, deci sa creasca cu cel putin 50%.

Domeniul care genereaza cel mai mare business pentru CGS este cel de IT si telecomunicatii, acesta insemnand peste 60% din cifra de afaceri a companiei.

“Oferim suport in opt limbi straine pentru doi dintre primii trei producatori de computere din lume. Pentru unul dintre ei lucram pentru zona Europa de Vest si Europa Centrala, iar pentru celalalt pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa. In telecomunicatii lucram cu operatori de telefonie mobila si fixa prezenti in Romania, dar si din Statele Unite. Cel mai mare client al nostru ca volum, adica in ceea ce priveste numarul de apeluri, este un operator din SUA pentru care facem suport in engleza si spaniola”, explica managerul.

Au 2500 de angajati dintre care jumatate la Sibiu

CGS Romania furnizeaza servicii in 14 limbi straine.

Dintre cei aproximativ 2500 de angajati ai companiei, in jur de 1300 lucreaza la Brasov, aproximativ 1000 la Bucuresti si in jur de 150-170 in centrul deschis anul trecut la Sibiu. Media de varsta este de aproximativ 24 de ani, furnizorul angajand mai ales studenti si proaspat absolventi de facultate.

Cele peste 500 de angajari din acest an se vor face in special la Bucuresti si Sibiu.

“Un proiect multilingvistic care sa includa si italiana, spaniola, olandeaza, portugheaza pe langa engleza, franceza sau germana, limbi pe care le gasesc in numar mare si in Sibiu, se preteaza pentru Bucuresti. Capitala este orasul care in momentul de fata poate da acest mix de limbi in volum semnificativ. La fel si din punct de vedere calitativ. In Bucuresti vei gasi vorbitori de italiana sau spaniola care au invatat la scoala limba, in timp ce in Brasov, nu exista sectii de predare in italiana, oamenii au invatat la televizor, acasa, la munca in Spania sau Italia. Si conteaza cat de bine vorbesti gramatical, pentru ca pe cei care nu vorbesc corect gramatical nu ii poti angaja. De exemplu, pentru portugheza, olandeza, rusa, ceha, poloneza nici nu se pune problema sa gasesti oameni in Brasov sau Sibiu", explica Sterescu.

El mai spune ca facultatile de limbi straine nu livreaza cati oameni au nevoie companiile precum CGS, domeniul serviciilor de suport fiind poate cel mai activ angajator in ultimii ani.

Printre companiile care ofera anual zeci si sute de locuri de munca se numara Geboc (centrul de servicii al HP), Genpact, Wipro Technologies, Ericsson, Oracle, IBM, Competence Call Center sau Stefanini.

“Acum 5-6 ani nu erau la mare cautare anumite limbi straine, dar in ultimii ani au luat amploare aceste departamente, pentru ca s-a constatat ca a sti una sau doua limbi straine la perfectie iti garanteaza cel putin un job entry level”, mai spune Sterescu.

Americanii de la Computer Generated Solutions au intrat pe piata locala in 2006 dupa ce au comparat EasyCall, companie fondata in 2003 de catre Vladimir Sterescu, Sorin Cristescu si Gheorghe Rusu.

Inainte de 2003, Sterescu a lucrat timp de sase ani pentru Vodafone Romania (la acel moment Mobifon-Connex), al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala.

Sterescu a absolvit in 1999 Academia de Studii Economice din Bucuresti , specializandu-se in finante-banci si piete de capital.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri