Producatorul american de echipamente IT Apple Computer Inc. a reinnoit contractele cu patru din cele mai mari case de discuri din lume, compania americana urmand sa comercializeze in continuare melodii online, informeaza BBCNews. Negocierile dintre Apple si Universal, Warner Music, EMI si Sony BMG, s-au intins pe mai multe luni, casele de discuri dorind sa obtina sume mai mari din vanzari, si deci majorare pretului de descarcare pentru o melodie si introducerea unor tarife diferentiate (preturi mai mari pentru melodiile recente comparativ cu cele mai vechi).

Steve Jobs, directorul executiv al Apple, a caracterizat industria muzicala ca fiind lacoma, refuzand sa introduca tarifele diferentiate. Dupa indelungi negocieri, casele de discuri au renuntat la pretentiile lor, melodiile urmand a fi comercializate la un pret fix, respectiv 79 de pence in Marea Britanie si 99 de centi in USA.

Desi inca nu reprezinta o sursa de venit importanta, piata melodiilor digitale este in crestere, in acest moment casele de discuri obtinand 5% din totalul veniturilor din vanzarile digitale. Daca pentru casele de discuri melodiile digitale nu reprezinta inca o sursa de venit importanta, pentru Apple reprezinta o mina de aur, mai ales ca posibilitatea descarcarii hitului preferat a dus la cresterea explosiva a vanzarilor de iPod-uri.

Numai in primele trei luni ale acestui an Apple si-a majorat profitul cu 41 de procente pana la 331,76 milioane de euro, dupa ce ultimele trei luni din 2005 au reprezentat cel mai un trimestru din istoria Apple, cu un profit net de 457,19 milioane de euro (in crestere cu peste 120% comparativ cu ultimul trimestru din 2004). Ambele performante financiare se bazeaza pe vanzarile exceptionale ale unitatilor de playere digitale iPod, Apple comercializand in ultimele sase luni la nivel glo9bal peste 22 de milioane de unitati.