Cel.ro, companie cu venituri de circa 20 mil. euro, a ales intr-un newsletter recent sa loveasca in principalul jucator de pe piata electroIT din Romania, Altex, cu afaceri de aproape 200 mil. euro.

Compania Corsar Online, care administreaza Cel.ro, a comparat preturile mai multor produse din oferta proprie cu cea din ofertele Altex, subliniind ca magazinul online practica preturi mai bune.

Cel.ro enumera mai multe produse, precum televizoare, smartphone-uri, tablete, comparand preturile. La finalul enumerarii, in newsletter scrie “s lista poate continua…”, lasand sa se inteleaga faptul ca, per total, Cel.ro practica preturi in mod evident mai bune decat liderul pietei electroIT din Romania.


Asocierea cu Altex nu este deloc intamplatoare – de mai multi ani, Altex are ca slogan “cel mai mic pret din Romania”.

Reactia Altex: garantia pretului corect este pastrata

Oficialii Altex au reactionat in fata newsletter-ului Cel.ro.

"Faptul ca un jucator online ne-a ales ca referinta pentru comparatia de preturi, si ne percepe ca un competitor direct, reflecta faptul ca Altex.ro a castigat cota de piata si intra in topul primilor jucatori din online. In ce priveste pozitionarea «Altex, cel mai mic pret din Romania», ea este pastrata, fara a prejudicia in niciun fel clientul, pentru ca garantia pretului corect este pastrata prin serviciul «2 x diferenta». Practic clientul Altex nu pierde niciodata, chiar daca a cumparat un produs si ulterior, din cauza volatilitatii pretului pe o piata atat de dinamica, gaseste un pret mai mic in alta parte, pentru ca aplicand pentru 2 x diferenta, cumparatorul ajunge garantat sub pretul oferit de competitor”, spun oficialii companiei.

Altex critica insa atitudinea concurentilor de la Cel.ro, caracterizand astfel de publicitate ca fiind “lipsita de fair-play”.

“Acest caz de publicitate comparativa este din pacate unul lipsit de fair-play si fara substanta etica. Au fost comparate produse ale caror caracteristici nu sunt similare sau produse care nu se gasesc pe stocul magazinului online, si vom investiga caile juridice sanctionarii acestei practici. In cazul LED-urilor mentionate ca avand un pret mai mic, acestea nu sunt pe stoc sunt sub statusul «in stoc la furnizor», ceea ce inseamna ca cel.ro nu are aceleasi conditii de comercializare ca Altex, care afisaza doar produse pe stoc si implicit acest fapt inseamna un timp mai mare de livrare a comenzii pentru client in cazul Cel.ro”.

Compania ofera doua exemple, aici si aici.

Citeste si:

Mai mult, Altex subliniaza ca nu au fost comparate ca pret produse identice, “caz permis in publicitatea comparativa, ci produse care au caracteristici diferite: avem un caz in care, de exemplu, este comparat un produs cu un altul cu caracteristici superioare (un telefon mobil ( cel ) cu un smartphone ( altex ) ): compara s5230 cu 5360, fara a marca ca este vorba de un produs diferit, ceea ce este o tentativa de dezinformare a consumatorului", considera oficialii Altex.

In SUA astfel de publicitate este permisa si se foloseste pe scara larga, mai mult sau mai putin direct. Reclamele de mai jos sunt foarte cunoscute.

Piata de electroIT este estimata la 1,4 miliarde in 2012. Jucatorii majori sunt Altex, Domo, eMag, Flanco, precum si PCFun.ro, Cel.ro sau EvoMag.ro.

Considerati ca astfel de reclame si newslettere vor deveni din ce in ce mai intalnite in Romania? Considerati onesta actiunea celor de la Cel.ro sau, asa cum sustine Altex, rea vointa si lipsa de fair play? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.