“O solutie care vrea sa aduca pub-urile in secolul 21”, asa descriu Teo Pavel (foto dreapta) si Adrian Flucus (foto stanga), cei doi antreprenori care au fondat start-upul LiveTouch.
Proiectul lor, prezentat in cadrul competitiei de start-upuri tehnologice Intel Business Challenge Europe, ar trebui sa inlocuiasca mesele actuale din pub-uri, cluburi, cafenele si chiar restaurante cu mese interactive, cu ecran tactil, cu ajutorul acestora clientii avand posibilitatea de a face comenzi direct de pe masa, fara chelneri. Mesele pot lua orica forma posibila.

Fara chelneri? Mese cu NFC incorporat

“Nu eliminam chelnerii, dar facem tot posibilul ca lucrurile sa fie mult mai rapide. Nu mai astepti meniul, nu mai astepti sa vina sa ti se ia comanda, sa primesti nota de plata. Pentru nota de plata, apesi <<Done>>, chelnerita afla ca ai terminat, face o comanda in sistemul pe care il are pentru imprimarea bonurilor si, asa, nu mai apar nici probleme legate de faptul ca iti incurca comanda sau apar produse in plus. Am vorbit cu proprietarii de restaurante, cafenele si puburi, iar raspunsul lor a fost mai mult decat pozitiv”, afirma Teo Pavel (31 de ani), unul dintre cei doi fondatori ai Live Touch si cel care detine si compania de design web Just Design.

Mesele au integrate tehnologia NFC (near field communication), o tehnologie care in ultimul timp este incorporata in tot mai multe smartphone-uri si care permite telefonului sa poate fi folosit drept card de cumparaturi sau ca modalitate de a accesa anumite informatii.

Deocamdata, mesele dezvoltate de Live Touch nu permit plata online. In schimb, mesele pot pastra informatii despre comenzile pe care le fac clientii (un fel de istoric despre ceea ce comanda acestia), iar pentru versiunea a doua cei doi fondatori vor ca mesele sa poata diferite aplicatii, printre acestea numarandu-se si jocurile.

“Aceste mese le putem vinde in cafenele ori pub-uri, dar mai exista o modalitate. De exemplu, le putem vinde care producatori de bere, ei le pot personaliza si le pot da gratis in cluburi si pub0uri, precum fac cu frigiderele”, mai spune Pavel.

El adauga ca s-a gandit prima data la ideea de a lansa o astfel de masa in urma cu opt ani, insa la acel moment o masa ar fi ajuns sa coste in jur de 10.000 de euro.

O masa costa 590 de euro

In prezent, costul unei astfel de masa costa aproximativ 590 de euro, dar produsele vor putea fi cumparate de la inceputul anului viitor.

Pavel a afirmat ca lucreaza de aproximativ un an si jumatate pentru crearea acestor mese, dar nu a precizat valoarea investitiei.

El a mai spus ca pentru a lansa produsul pe piata are nevoie de 20.000 de euro astfel incat inainte de comercializare sa poata testa cum functioneaza un bar cu 20 de astfel mese.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri