Samsung a reusit sa obtina aproape o treime din piata (29,6%), iar Apple a inregistrat 17,6%, in timp ce pozitiile urmatoare in clasament au fost ocupate de companiile chinezesti.
Apple a vandut 51 de milioane de iPhone-uri in cel de-al patrulea trimestru, iar ponderea companiei in piata a scazut pe fondul evolutiei brandurilor chinezesti precum Huawei sau Lenovo, scrie Reuters.
Huawei a reusit sa vanda 16,6 milioane de terminale mobile, in timp ce Lenovo a vandut 13,6 milioane de smartphone-uri, reusind sa obtina 5,7%, respectiv 4,6% din piata.
Pentru intreg anul 2013, volumul total de smartphone-uri vandute a crescut cu 41% si a atins un record de 990 de milioane de unitati, mai arata datele Strategy Analytics.
La nivelul intregului an, Samsung si-a adjudecat circa 32% din piata, in crestere cu doua puncte procentuale, la 320 de milioane de unitati, in timp ce Apple a vandut 153 de milioane de iPhone-uri, cu o cota de 15,5% din piata.