Google nu s-a relaxat dupa castigarea suprematiei pe segmentele de cautari si de publicitate online, concentrandu-si in continuare eforturile in imbunatatirea serviciilor sale. Intr-un interviu acordat BBCNews, Douglas Merrill, unul din directorii executivi de la Google, a declarat ca motorul de cautare si cautarea online in ansamblu nu reprezinta o problema rezolvata. “Cautarea online reprezinta o problema serioasa. Inca mai avem multa munca de facut”, a declarat acesta.

In acest moment 70% din activitatile companiei se concentreaza in directia cautarii online, si potrivit oficialilor companiei, cautarea va ramane principalul obiectiv al Google si in perioada urmatoare. “Nu este indeajuns sa avem informatia, ea trebuie sa fie si corecta. Cateodata este dificil sa ne dam seama ce a vrut sa spuna utilizatorul, nu ce a zis”, a adaugat Merrill facand referire la informatiile despre obiceiurile utilizatorilor, informatii folosite in plasarea publicitatii contextuale. Acesta a mai adaugat ca spam-ul este o arma de lupta, industria inselarii motoarelor de cautare ridicandu-se anual la milioane de dolari.

Directii de dezvoltare

Desi cautare online reprezinta aproape in toatalitate sursa de venit a companiei americane, Google cauta noi directii de dezvoltare. Serviciile de e-mail sau cele de mesagerie instant sunt doar doua din noile segmente de afaceri ale Google care pot ajunge profitabile, insa compania mai are mult pan a ajunge lider pe aceste segmente domninate de Yahoo si Microsoft.

Citeste si:

Potrivit lui Merrill, Google lucreaza in acest moment la realizarea unui program care sa permita cautarea si in alte limbi decat cele de circulatie internationala. In opinia sa, acest serviciu va fi foarte important deoarece va atrage noi utilizatori, facand din Google un produs mult mai accesibil unui numar mai mare de persoane. O alta directie de dezvoltare va fi reprezentatat intotdeauna de programele in versiunea beta, precum Google Chat, feedback-ul din partea utilizatorilor fiind foarte important pentru companie, potrivit oficialului Google.

Insa Google nu isi limiteaza viziunea doar in ceea ce priveste Internetul. Directorul financiar al Google, George Reyes, declara in urma cu cateva luni ca Google obtine in acest moment aproape maximum din ce inseamna venituri din publicitatea online. In acest sens, Google a inceput sa distribuie spatii publicitare si in alte medii, urmarind sa devina ceea ce analistii numesc “un magazin unic” pentru cei care doresc sa cumpere spatii publicitare, indiferent de suportul mediatic.

Astfel, Google a achizionat compania americana dMac Broadcasting, distribuitor de spatii publicitare pentru radiourile din SUA, tranzactia fiind estimata la 1,1 miliarde de dolari. De asemenea, Google a anuntat organizarea unei licitatii pentru pentru spatiile publicitare in interiorul a 28 de reviste din SUA.