"Primul an a insemnat pentru Lenovo un efort sustinut de tranzitie de la brandul IBM la brandul Lenovo si integrarea gamei Think in portofoliul companiei in paralel cu lansarea gamei noi Lenovo 3000," a declarat Munteanu la conferinta de presa dedicata aniversarii primului an de activitate al companiei chineze pe piata romana.

Principala tinta: IMM-urile

In acest moment Lenovo Romania are ca principala tinta de clienti companiile mari si mijlocii, fara vanzari directe, dar cu o retea de distributie formata din 4 mari distribuitori care au o relatie directa cu Lenovo, titreaza agentia NewsIn.

"Ne vom dirija eforturile spre promovarea produselor din gama Lenovo 3000, urmind ca in ultima parte a acestui an sa introducem o noua gama care va avea preturi mai mici", a declarat Diana Munteanu, care a fost director general interimar in primul an de activitate Lenovo Romania, iar acum coordoneaza relatia companiei cu structurile regionale ale companiei chineze.

"Aceasta noua gama, prin gradul mai mare de accesibilitate a preturilor va da o noua dimensiune ofensivei Lenovo in Romania, inceputul anului 2007 urmand sa aduca intrarea pe segmentul de piata reprezentat de consumatorii individuali, prin semnarea unor contracte cu marii retaileri din Romania", a adaugat ea.

Citeste si:

Pentru intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri), care au o pondere semnificativa in vanzarile actuale, Lenovo nu va continua politicile preferentiale dezvoltate de IBM, intre care si modalitati speciale de finantare, si va adresa acest segment prin preturi competitive si un standard ridicat de calitate.

"Lenovo Romania nu face vanzari directe asa ca modalitatile preferentiale de finantare nu sunt posibile decat daca vin ca o initiativa a distribuitorilor nostrii directi.Vom incerca prin nivelul preturilor si raportul pret-calitate sa dezvoltam o oferta cat mai atractiva pentru IMM-uri", a mai declarat Diana Munteanu.

Top 3 in lume

Dupa achizitionarea diviziei de PC-uri de la IBM, Lenovo a urcat pe locul trei al producatorilor mondiali de PC-uri, dupa Dell si Hewlett-Packard, conform IDC, companie de cercetare a pietei.

In urma acestei achzitii, compania a inregistrat o crestere de 358% a cifrei de afaceri pana la 13,4 miliarde de dolari, si un profit de 22 de milioane de dolari in anul financiar incheiat in 31 martie. Compania nu a facut publice rezultatele financiare pentru subsidiara romana.