„Avem 120 de angajati in cadrul Centrului de Excelenta IT din Bucuresti. Vrem sa triplam numarul de angajati in urmatorii trei ani. Poate chiar sa ajungem la un numar de 500 specialisti IT, in functie de dinamica noilor proiecte pe care le vom dezvolta aici. Tehnologia devine nucleul bancii noastre si cautam angajati IT foarte specializati”, a declarat pentru wall-street.ro Ron van Kemenade (foto), CIO ING Bank.

Potrivit lui Ron van Kemenade, pentru ING Bank este o provocare sa gaseasca specialisti buni intrucat banca nu este inca recunoscuta ca un brand de tehnologie in Romania, asa cum se intampla in Olanda sau in Spania, spre exemplu. „Pentru o banca, tehnologia este foarte importanta atunci cand aceasta vrea sa onoreze promisiunile asumate in fata consumatorilor. In urma cu 3-4 ani, am constientizat ca tehnologia devine extrem de importanta si am schimbat abilitatile tehnice, felul in care lucram si am adoptat noi tehnologii. Asa a aparut Hackatonul. Cum planurile noastre cu Romania sunt mari, am decis sa-l organizam la Bucuresti”, spune Ron van Kemenade, manager cu experienta de peste 20 de ani in industria financiara, telecomonicatii si Internet.

In opinia managerului olandez, aflat la Bucuresti pentru a pregati primul Hackathon organizat de o institutie financiara in Romania, in mod traditional, bancile nu sunt recunoscute ca fiind orientate spre tehnologie. „In ING este un pic diferit. Avem ca obiectiv strategic inovarea, prin proiecte de talia ING Direct. Vrem sa devenim o banca orientata spre tehnologie, iar acesta reprezinta un pas important pentru noi. Provocarea cea mai mare este sa convingem dezvoltatorii si programatorii din piata ca ING este unul dintre cele mai bune locuri in care lucrezi ca specialist in IT. Romania este o piata atractiva pe zona de IT, iar brandul nostru este atragator. Ar fi fost mai dificil sa organizam hackatonul intr-o alta tara.”

Il intreb pe Ron van Kemenade daca ING este o institutie financiara care a facut pasul spre tot ce inseamna „digital banking”. „Este dificil sa spunem ca suntem acolo. Sunt multe categorii la care bancile trebuie sa se schimbe pentru a vorbi cu adevarat despre digital banking. In opinia mea, la capitolul customer experience, o banca nu se compara cu experienta oferita de Facebook, Airbnb si Uber. Bancile au nevoie sa creasca in continuare. La ING am dovedit ca suntem in directia potrivita prin ING Direct, prin aplicatiile de mobile banking app si prin ATM-urile self-banking. Ne straduim sa deservim in continuare clientii prin servicii inovatoare.”

Atat de mult il preocupa Internetul si mobile banking-ul pe managerii din ING, incat Ralph Hamers, CEO al ING Group, povestea intr-o discutie cu WALL-STREET.RO ca a calatorit in Sillicon Valley, locul de nastere al gigantilor IT. “Da, firmele din tehnologie, precum Google sau Apple, sunt competitorii nostri. De asemenea, observ idei si modele de business foarte bune, ceea ce ma face sa cred ca institutiile non-bancare si start-up-urile pot deveni rapid concurenti directi ai bancilor traditionale”, spunea recent Ralph Hamers.

Seful ING, la Bucuresti: Digitalizarea bancherilor are loc acum!

Seful ING, la Bucuresti: Digitalizarea bancherilor are loc acum!

Citeste si:

Ron van Kemenade este de acord cu seful sau, CEO-ul ING Group, si afirma ca multe companii care se bazeaza pe tehnologia peer-to-peer (adica au o abordare directa in raport cu clientii) sau pe continut incearca sa inoveze in banking. „Acesti noi jucatori din tehnologie nu practica un joc local, ci unul global. Si noi incercam, de asemenea, sa concuram la nivel international, aceasta fiind o provocare pentru noi. Putem construi noua generatie de digital banking, astfel incat cred ca firmele din Silicon Valley nu sunt o amenintare, ci reprezinta o motivatie pentru noi”.

In perioada 20-21 noiembrie 2015, ING aduce la Bucuresti hackathonul international 24H-CodING, dedicat specialistilor IT si studentilor in domeniu, pentru a concepe si a implementa cea mai inovatoare aplicatie pentru banca viitorului. Dupa primele doua editii organizate in Amsterdam, ING aduce in Bucuresti primul Hackathon organizat de o institutie financiara in Romania prin care isi propune sa descopere cele mai bune si inovatoare servicii si aplicatii.

Ron van Kemenade remarca proiectele din cadrul hacakatonului de anul trecut, organizat la Amsterdam, care au dezvoltat aplicatii pentru ceasuri inteligente si robotii care pot folosi un ATM pentru persoane cu dizabilitati. „Daca ne uitam la strategie, trebuie sa fim cat mai aproape de client, oricand si oriunde. Putem face multe lucruri intr-o maniera mai clara si mai usoara. Bancile, in mod traditional, ofera foarte multe servicii si informatii despre trecut. Daca ne referim strict la informatiile despre contul clientului, oferim informatii despre ultima zi, ultima ora, chiar si despre ultimul minut, dar a estima care vor fi tranzactiile clientului peste 15 zile, spre exemplu, reprezinta o inovatie, pentru ca asta implica utilizarea tehnologiilor bazate pe „predictivice analitycs”, cognitive computing, big data, si machine learning. Cred ca pe zona de big data traim doar inceputul in banking”, afirma Ron van Kemenade.

Cele 5 jurii prezente la Hackthon vor selecta cele mai bune si inovatoare idei pentru banca viitorului, iar echipa care va ocupa locul 1 pe podium va fi rasplatita cu o excursie in Silicon Valley. Primele trei echipe clasate vor fi premiate si ideile lor vor fi analizate pentru implementare ulterioara in cadrul ING.

Care este cea mai buna definitie a inovarii in opinia lui Ron van Kemenade? „Ar fi simplu sa spun ca inovatie inseamna tot ce este nou. Cred ca este vorba despre mai mult. Un serviciu sau un produs inovator trebuie sa fie relevant, sa rezolve o problema a clientului, chiar daca nu este neaparat o problema recunoscuta de client. In perspectiva mea, inovatia trebuie sa deschida piete noi si sa creeze oportunitati noi. Trebuie sa fie disruptiva,” incheie Ron van Kemenade.