”Consumatorul conectat este o realitate care va transforma toate industriile si regiunile de pe glob”, a spus Craig Wigginton, vicepresedinte Deloitte LLP SUA si lider telecom pentru Deloitte Global, America si Deloitte SUA. ”Pentru multe companii, previziunile privind cresterea constau in abilitatea de a fi cu un pas inaintea obiceiurilor in continua schimbare ale consumatorului conectat”.

Pentru realizarea raportului Global Mobile Consumer Trends, Deloitte a colectat informatii privind comportamentul consumatorilor, opinii si tendinte pentru o gama larga de produse si servicii mobile si wireless in regiuni si tari distincte. Rezultatele studiului ofera o perspectiva ampla a pietei mobile, cu analize si comparatii intre tari ce acopera sase continente, 31 de tari si 49.500 de respondenti.

Principalele concluzii ale raportului Global Mobile Consumer Trends:

  • Platile mobile prind avant. Cu toate ca sunt de putin timp pe piata, platile mobile de tip mPayment au crescut semnificativ, la nivel global. Conform rezultatelor sondajului, pe pietele dezvoltate, 20% dintre consumatori au raportat plati mobile. Pe pietele in curs de dezvoltare, aproape jumatate dintre consumatori (47%) au folosit telefonul mobil pentru a efectua plati electronice, in timp ce 65% s-au aratat interesati de a folosi aceasta tehnologie. China, o piata dominata de platile in numerar, s-a evidentiat anul trecut ca una dintre tarile care au adoptat platile mobile la cumparaturile in magazine, raportand o crestere de 66% pe acest segment, in ultimul an. Cu toate acestea, 40% dintre consumatori nu doresc sa efectueze plati mobile din motive de securitate.
  • Mobilitatea vine in diverse forme si marimi. 78% dintre utilizatori detin un telefon inteligent, aproape 10% accesorii wearable si mai bine de jumatate sunt posesori de tablete. Rezultatele studiului arata ca un sfert dintre consumatorii de pe pietele dezvoltate au in plan sa cumpere un gadget wearable in urmatoarele 12 luni. La nivel de tara, Singapore are cel mai mare numar de consumatori conectati, iar Polonia este si ea in top, urmata de SUA, Australia si Italia.
  • Timpul petrecut pe mobil nu e niciodata indeajuns. Aproape toti utilizatorii isi verifica telefoanele in maxim trei ore de la trezire. Pe pietele emergente, 93% dintre utilizatori isi verifica telefonul la o ora sau chiar mai putin de la trezire, in timp ce 14% isi verifica telefonul mobil de cel putin 100 de ori pe zi.
  • Consumatorii prefera mesageria text si instant (IM). Primul lucru pe care il fac utilizatorii dimineata este sa verifice, cu prioritate, mesajele text si cele instant (IM). Cu toate ca serviciile de voce raman cel mai utilizat serviciu pentru dispozitive mobile pe pietele dezvoltate, cu o rata de 76%, ele sunt urmate indeaproape de mesageria text (74%).
  • Preferinte regionale pentru internet fix versus Wi-Fi. Pe pietele dezvoltate, viteza 4G este in mod constant mai mare decat viteza Wi-Fi. In America de Nord, metoda preferata de conectare la internet ramane Wi-Fi, in timp ce Europa si Asia-Pacific prefera conexiuni mobile ca 4G.