Cota de piata detinuta de Zune pe piata americana a scazut la 2% in saptamana incheiata pe 25 noiembrie, a doua dupa lansarea produsului.

Zune se plasa, in prima saptamana dupa lansare, pe pozitia a doua in SUA, cu o cota de 9%, iar acum ocupa doar locul cinci.

"Ne concentram mai putin asupra evolutiilor saptamanale, si mai mult asupra unui avans pe termen lung", au declarat reprezentantii Microsoft.

Pe de alta parte, rivalul Apple a vandut peste 70 milioane de playere iPod, de la lansarea produsului, in octombrie 2001. Playerul realizate de Apple detine o cota de 70% pe piata americana.

Acum trei ani, Apple a lansat site-ul iTunes de pe care oricine poate cumpara melodii pentru iPod. iTunes are 70% din piata americana, iar lansarea sa a impulsionat vanzarile Apple.

Citeste si:

Zune, cu o memorie 30 de GB, este disponibil pe piata din 14 noiembrie, iar pretul melodiilor care pot fi descarcate prin intermediul magazinului online Zune Marketplace va fi de 99 de centi.

Utilizatorii playerului Zune, produs de Toshiba, pot efectua transferuri de fotografii sau fragmente muzicale de la un dispozitiv la altul, datorita unei conexiuni wireless, optiune care diferentiaza playerul Microsoft de dispozitivul concurent iPod.

Zune va avea o memorie de 30 GB si va fi produs pentru inceput in trei variante de culori: alb, negru si maro. Cea mai importanta caracteristica a sa va fi conexiunea wireless, utilizatorii avand posibilitatea de a face schimb intre ei de melodii sau poze, atat timp cat dispozitivele se afla la o distanta redusa unul de celalalt. Potrivit oficialilor companiei, melodiile transferate in aceasta modalitate vor ramane trei zile in player dupa care se vor sterge de la sine.

Zune va beneficia de un ecran color de 7,6 cm, aceasta caracteristica denotand intentia producatorului de a oferi si productii video. Deocamdata, player-ul nu va permite decat vizualizarea pozelor si desigur ascultarea melodiilor in format digital, fiind incorporat si cu un radio FM.