Piata melodiilor in format digital a ajuns la saturatie potrivit unui studiu al grupului de cercetari Forrester. Studiul grupului de cercetari se refera la muzica in format mp3 achizitionata online de pe siterurile de specialitate, si este bazat pe analizarea tranzactiilor efectuate de 2791 de posesori ai unui cont pe magazinul online iTunes.

Forrester sustine ca magazinul Apple, iTunes, a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o scadere a vanzarilor in SUA de 65 de procente, numarul tranzactiilor lunare fiind mai mic cu 58%, in timp ce valoarea medie a unei comenzi a scazut cu 17%. iTunes este cel mai popular magazin online de muzica digitala cu vanzari de peste 1,5 milioane de melodii si de cateva zeci de milioane de episoade sau emisiuni TV, potrivit oficialilor companiei.

Concluziile studiului Forrester sunt insa contrazise de catre oficialii Apple, scrie BBC, care sustin ca rezultatele sunt “pur si simplu eronate”. Desi nu au facut publice rezultatele iTunes (n.red. Apple isi prezinta rezultatele trimestriale la nivel de grup, rezultatele pe divizii nefiind prezentate), oficialii Apple au tinut sa precize ca vanzarile magazinului online sunt in grafic.

Citeste si:

Din studiul grupului de cercetari mai rezulta ca vanzarile online de muzica reprezinta doar 4% din totalul vanzarilor de muzica din SUA, fiind din acest punct de vedere mult in urma vanzarilor inregistrate pe segmentul de CD-uri. Forrester pune acest declin si pe seama faptului ca iTunes, liderul pietei de download din SUA, permite ascultarea melodiilor doar pe iPod-ul Apple, ceea ce duce la o scadere a vanzarilor iTunes si a pietei in general.

“Doar cei de la Apple stiu cat profit scot la finalul zilei dintr-o comanda de 1,98 de dolari pentru doua melodii. Avand in vedere costurile tranzactiei, cele de intretinere a site-ului, cele de personal si cota platita caselor de productie, nu poate rezulta o margine de profit foarte mare”, se arata in raportul Forrester.

Apple a vandut in perioada septembrie 2005 – septembrie 2006 peste 8,7 milioane de iPod-uri, in crestere cu 35 de procente. Producatorul a inregistrat in perioada iulie – septembrie un profit net de 546 milioane de dolari, in crestere cu 27% comparativ cu perioada similara din 2005. Veniturile companiei au crescut la 4,84 miliarde de dolari, cea mai importanta pondere fiind detinuta de vanzarile de iPod-uri si computere Macintosh.