Vodafone, al carei scop este achizitia unei participatii majoritare din al patrulea operator de telefonie mobila din India, Hutchinson Essar, a anuntat ca a inregistrat 8,7 milioane noi clienti in al treilea trimestru fiscal care a luat sfarsit la data de 31 decembrie 2006. Numarul total al clientilor Vodafone a ajuns la 198,6 milioane de clienti.

"Ne-a luat 15 ani sa ajungem la 100 de milioane de clienti", a declarat potrivit NewsIn, directorul executiv al Vodafone, Arun Sarin. "Ne-a luat inca cinci ani sa mai adaugam inca 100 de milioane. Sectorul serviciilor de telecomunicatii merge bine", a adaugat el.

Veniturile celui mai mare grup de telefonie din Europa au crescut cu 6,1% in ultimele trei luni ale anului trecut, inregistrand o crestere importanta in Europa de est, Orientul Mijlociu si Africa, care au depasit cu mult nivelul de crestere inregistrat pe pietele din Europa de vest. "Performantele solide ale Vodafone ofera incredere deciziilor de investitie", a declarat un analistul Dresdner Kleinwort, Robert Grindle.

Citeste si:

Actiunile Vodafone s-au apreciat cu 28% in ultimele cinci luni, recuperand scaderile din perioada mai dificila de la inceputul anului 2006, cand Sarin s-a confruntat cu o revolta a actionarilor minoritari, nemultumiti de eforturile lui de recucerire a pietelor europene importante. Vodafone a mai anuntat ca se asteapta ca nivelul de crestere a veniturilor pentru anul in curs sa fie intre 5%-6.5%

Grupul britanic este unul dintre cei care s-au aratat interesati de participatia majoritara detinuta de Hutchison Telecom International la grupul de telefonie Hutchinson Essar, insa Vodafone nu a precizat daca a depus o oferta formala. Pentru preluarea operatorului indian, britanicii sunt in concurenta cu grupurile Reliance Communication, Essar si Hinduja. Vodafone este din ce in ce mai dependent de cresterea inregistrata pe pietele in cus de dezvoltare pentru a compensa nivelul scazut de crestere din Europa de vest. disputa aceasta participatie cu

Grupul britanic de telecomunicatii detine o participatie de 10% din cea mai mare companie de telefonie mobila din India, Bhaarti Airtel si este interesat de extinderea pe piata care inregistreza cea mai mare crestere din lume in ceea ce priveste telefonia mobila. In India, pe piata telefoniei mobile se inregistreaza saptamanal aproximativ sase milioane de noi clienti, avand un potential suplimentar de crestere de aproximativ 150 de milioane de clienti.