Serviciul gratuit de e-mail al AOL este cu aproape un deceniu in urmma Microsoft Hotmail si ca cativa ani in urma serviciului e-mail oferit de Yahoo.
Dar divizia online a Time Warner pariaza ca prin combinarea e-mail cu omniprezentul software de mesagerie instant (AIM) va crea un serviciu mult mai puternic, combinand mesajele electronice cu cele telefonice.

AOL va integra recent lansatul sau serviciul de telefonie digitala, cand software-ul AIM va fi rescris, permitand utilizatorilor sa salveze e-mailuri si mesaje instante vocale de pe orice computer.

"AOL este un pic in urma, dar nu este prea tarziu", considera Joe Laszlo, senior analist la Juniper Research. "Este o chestiune de integrare si combinare a diferitelor canale de comunicatii, ceea ce le-ar putea crea oportunitatea de merge putin mai departe decat ceilalti".

Compania va oferi e-mail gratuit la 20 milioane de utilizatori activi ai AOL Instant Messenger ca testare inaintea lansarii finale.

Serviciul e-mail, ce va oferi un spatiu de stocare gratuita de 2 gigabytes, va fi subventionat din reclamele ce vor aparea alaturi de ecranele e-mail, intr-un mod similar cu alte servicii e-mail.

Noul serviciul AIM Mail este parte a unui plan ambitios de a-si regandi modelul de afaceri pentru a se concentra asupra serviciilor disponibile gratuit.

Miscarea este o schimbare dramatica fata de strategia anterioara, construita in jurul adunarii celor mai comptetitive pachete de programe Internet, cu scopul de a obtine plata unui abonament lunar de 20$ pentru un serviciu Internet dial-up. AOL a inceput insa sa piarda abonati, deoarece companiile de telefonie si cablu ofera pachete Internet de mare viteza. In acelasi timp veniturile companiei din publicitate au explodat, crescand cu 45% in primul trimestru al anului trecut, determinand compania sa-si regandeasca strategia.
AOL a precizat ca AIM Mail va include si o caracteristica de combatere a e-mailurilor junk.
Utilizatorii AIM vor fi calificati automat pentru un cont utilizand actualele nume de utilitizator AIM.