Yahoo mizeaza pe conceptul de “targetare comportamentala”, anuntand noi modalitati de dezvoltare a publicitatii online, privind interactiunea inteligenta, imediata, dintre clientii specifici si anunturile publicitare online. Noul produs, denumit Yahoo SmartAds (reclame inteligente), va contribui cu siguranta la individualizarea publicitatii online in functie de target-ul vizat.

SmartAds vine in sprijinul agentiilor care isi construiesc materialul publicitar pe baza informatiilor furnizate individual de potentialii cumparatori si a datelor reale oferite de companiile producatoare sau furnizoare de servicii.

De exemplu, o persoana care cauta online informatii despre un produs electrocasnic va putea observa si accesa un anunt publicitar care indica preturile produsului respective din magazinele aflate in perimetrul rezidential al cumparatorului.

Internetul a promis de mult aparitia asa numitului “one-to-one marketing”, dar fara prea mult success. “Agentiile de publicitate au intampinat probleme in valorificarea acestor resurse ale Internet-ului”, a declarat Todd Teresi, vice presedinte al dezvoltarii pietelor de desfacere pentru Yahoo. ”Abia acum putem vorbi de one-to-one marketing”.

Lansarea SmartAds vine intr-o perioada de relansare a afacerii Yahoo dupa plecarea presedintelui Terry Semel si a directorului de vanzari Wenda Harris Millard, dublata de numeroasele incercari de a ajunge din urma rivalul Google pe segmentul de search advertising.

SmartAds se recomanda ca un concurent puternic in mediul de publicitate online. Desi tehnologia pare complexa, scopul SmartAds este simplu: sa arate reclama potrivita persoanei potrivite in momentul in care aceasta este dispusa sa cumpere produsul sau serviciul respectiv.

Citeste si:

In prezent SmartAds este testat in reteaua site-urilor Yahoo, incluzand publicatii online si propriile portaluri, de doua companii majore din industria aviatica. Teresi nu a dat publicitatii numele acestor companii, anuntand doar ca SmartAds va fi disponibil in urmatoarele luni si pentru alte industrii, incluzand piata auto si de retail.

Pentru companiile aeriene vizate, SmartAds foloseste informatii despre utilizatorii care acceseaza Yahoo, creand pentru fiecare dintre acestia afisaje si mesaje publicitare despre zborurile valabile si lista de preturi. Pe viitor, Yahoo intentioneaza sa ofere chiar posibilitatea de a cumpara biletul de avion respectiv la pretul afisat doar printr-un click pe reclama, evitand redirectionarea catre alte site-uri.

Sistemul nou Yahoo va combina elementele furnizate de agentii (logo-uri, imagini etc) cu datele oferite de retaileri, preluate din baza de date care urmareste dispunerea fiecarui produs in cadrul magazinelor. Yahoo va asocia informatiile primite cu cu datele demografice si actiunile online ale utilizatorilor, creand reclamele personalizate.

Reprezentantii Yahoo se asteapta sa lucreze direct cu agentiile de publicitate care isi creeaza propriile mesaje publicitare online, propunand individualizarea reclamelor generate, potrivit declaratiilor lui Teresi.

Tehnologia SmartAds se va regasi si pe platforma Right Media, serviciul de publicitate online cumparat recent de Yahoo, achizitie in ton cu preluarea DoubleClick de catre Google in aprilie pentru fabuloasa suma de 3,1 miliarde de dolari (2,30 miliarde de euro).