Cum poate afla un elev de liceu dintr-un oras de provincie sud-coreean care e cel mai scurt drum intre doua repere ale orasului? Tasteaza intrebarea pe Naver.com si asteapta ca unul din cele cateva zeci de mii de voluntari sa-i ofere un raspuns. Acesta este, in principiu, sistemul dupa care functioneaza cel mai prolific motor de cautare din Coreea de Sud.

Bazandu-se pe inclinatia asiaticilor de a-si oferi ajutor reciproc pe Internet, Naver.com acopera, in prezent, 77% din piata de cautare online din Coreea de Sud. Daum.net, alt portal local, detine o cota de piata de 10,8%, fiind urmat de versiunea sud-coreeana a gigantului Yahoo, cu 4,4%. Surprinzator este ca liderul mondial in cautarea online, gigantul Google, nu este preferat decat de 1,7% dintre internautii sud-coreeni, potrivit companiei de studii de piata online, KoreanClick.

"Indiferent de cat de puternic ar fi motorul de cautare Google, nu are destul de multe date in limba coreeana, pentru a fi folositor clientilor din Coreea de Sud", sustine analistul Wayne Lee. In anul 1999, fondatorii Naver si-au dat seama ca in cyberspace nu exista, pur si simplu, destula informatie in limba coreeana, pentru a face dintr-un motor de cautare national o afacere profitabila. Asa ca au inceput sa produca propriile texte, acumulate intr-o baza de date.

Citeste si:

Strategia s-a dovedit a fi una de succes. Intr-o tara cu peste 48 milioane de locuitori, in care peste 70% folosesc frecvent Internetul, oamenii nu cauta doar informatie seaca, ci si simtul comunitar si interactiunea umana specifice asiaticilor. In fiecare zi, peste 16 milioane de utilizatori viziteaza Naver.com si acceseaza 110 milioane de seturi intrebare-raspuns deja existente. Cele aproximativ 44.000 de noi intrebari postate zilnic sunt urmate de peste 110.000 de raspunsuri, care variaza ca forma de la propozitii simple la adevarate eseuri academice cu anexe.

Datorita succesului pe piata cautarilor online, NHN, compania-parinte a Naver.com, este cel mai profitabil jucator online din Coreea de Sud. NHN are 27.000 de angajati si a inregistrat un profit de 325 de milioane de dolari anul trecut.