Producatorul mondial de software anuntase initial lansarea noului Office in semestrul al doilea al anului curent, aplicatie care va include Microsoft Word, Excel, PowerPoint si e-mailul Entourage.

“Este vorba doar de o problema de calitate”, a declarat Craig Eisler, director general al diviziei Macintosh din cadrul Microsoft. Acesta a mentionat ca decizia Apple de a trece pe microprocesoare Intel a cauzat intreruperi in procesul de dezvoltare a soft-ului, asa cum s-a intamplat si cu schimbarea formatului fisierelor in noua versiune Office 2007 pentru desktop-urile Windows.

Microsoft a reprogramat lansarea pentru megaconferinta Macworld, care va avea loc la jumatatea lunii ianuarie, asigurand ca noul Office 2008 va fi gata spre comercializare in primul trimestru al anului viitor. Eisler nu a precizat insa pretul final al aplicatiei, insa pe site-ul Apple, precedentul Office 2004 figureaza cu preturi cuprinse intre 150 si 500 de dolari, in functie de versiune.

Intarzierea acestei lansari nu se poate compara, totusi, cu lunga asteptare a celui mai nou sistem de operare Windows Vista si a programelor Office 2007 pentru Windows, disponibile abia in luna ianuarie a acestui an.

Citeste si:

Desi utilizatorii Windows depasesc fanii Mac, cota de piata a Apple continua sa creasca, si implicit vanzarile in America ale aplicatiei Office pentru Macintosh, se arata intr-un raport al companiei de cercetare NPD Group.

Astfel, vanzarile Office pentru Mac s-au majorat cu 72% din 2001 pana in 2006, comparativ cu cresterea de doar 18% pentru versiunile Windows. Vanzarile versiunilor pentru Mac au reprezentat 20% din totalul vanzarilor Office in magazinele retail, dar si online, in decursul anului trecut, o schimbare evident fata de cele 4% procente inregistrate in 2001.

“Chiar daca Microsoft pierde teren in vanzarile sistemului de operare, inregistreaza vanzari excelente cu Office”, sustine Chris Swenson, analist NPD Group. Pretul accesibil al versiunii pentru acasa si pentru studenti, care reprezinta 80% din unitatile Office distribuite retailerilor, este unul din factorii decisivi care determina consumatorii sa opteze pentru Office, pe langa usurinta si simplitatea aplicatiei, adauga Swenson.

Prin urmare, trecerea la Mac nu este o pierdere totala, fiind chiar o investitie pentru unii consumatori, conchide Swenson.