K-Tech Electronics a investit 1,5 milioane de dolari (1,06 milioane de euro) in dezvoltarea diviziei online upshop.ro, a anuntat compania. Investitia, demarata la inceputul anului 2007, a vizat in principal aplicatia (www.upshop.ro), call center-ul, stocul de marfa si amenajarea noului sediu destinat Diviziei online. Costurile includ si bugetul de marketing necesar promovarii.

“Magazinul virtual upshop.ro reprezinta un raspuns la tendinta generala a pietei IT&C, de a valorifica potentialul urias al vanzarilor online. Divizia upshop.ro vizeaza clientii din piata online, completand reteaua de retail Ultra PRO Computers. Astfel, K Tech Electronics va avea o viziune de ansamblu asupra pietei de retail, clasic si online”, a declarat Ciprian Scarlat, Director al Diviziei online.

Oficialii K Tech isi propun ca anul acesta divizia online sa contribuie cu 5 pana la 7 procente la cifra de afaceri a companiei estimata la 105 milioane de dolari. Pentru 2008 se preconizeaza afaceri de 20 de milioane de dolari doar pentru divizia online a grupului K Tech, potrivit lui Catalin Butolo, director de marketing K Tech Electronics.

Compania estimeaza anul acesta pe divizia de retail o cota de piata de 20-25% si prognozeaza vanzari de peste 40% in ultimul trimestru al anului. K Tech a realizat in primul semestru al acestui an o cifra de afaceri de 41,9 milioane dolari. in anul 2006, grupul a obtinut o cifra de afaceri de 84,2 milioane dolari si un profit de aproximativ 1,5 milioane dolari.

Pentru acest an, grupul si-a propus o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20%, in conditiile in care estimeaza o crestere a pietei IT cu 10-15%.

Citeste si:

De asemenea, Flamingo International a anuntat saptamana trecuta ca va investi 500.000 de euro pentru lansarea unei platforme de e-commerce.

"Noua platforma de e-commerce reprezinta nu numai un alt canal de vanzare, ci un sistem integrat care permite monitorizarea permanenta a intregii afaceri”, a declarat atunci Jiri Rizek, directorul executiv Flamingo International.

„Aceasta solutie va permite de asemenea o clara segmentare si targetare a clientilor, in functie de profilul acestora sau de vizitele inregistrate pe site, personalizand site-ul la fiecare accesare, printr-un motor de recomandare performant. in ceea ce priveste volumul tranzactiilor, noua platforma va avea posibilitatea de a sustine mii de tranzactii pe ora", a completat Rizek.

Serviciul de e-commerce reprezinta o prioritate strategica pentru grupul Flamingo International, avand in vedere faptul ca vanzarile online inregistreaza o rata de crestere importanta, precum si faptul ca Internetul influenteaza in proportie de aproximativ 20% vanzarile inregistrate pe alte canale.

Altex si Domo, primii doi retaileri din Romania dupa cifrele de vanzari inregistrate in primele noua luni ale anului, au de asemenea patforme pentru comertul electronic.