Ballmer a declarat la summit-ul Web 2.0 ca Microsoft urmeaza o “cale independenta” si a refuzat sa comenteze pe tema unor potentiale achizitii majore ca Yahoo sau Facebook.

“Ne indreptam catre o directie independenta”, a spus CEO-ul Microsoft, adaugand ca este logic ca oamenii sa speculeze ca principalii rivali isi vor uni fortele pentru a devansa gigantul producator de software. In acest caz seful Microsoft se referea la rivalul Google.

Gigantul producator de software a incercat in mod traditional sa evite achizitiile costisitoare, alegand sa cumpere companii mai ieftine. Insa cei care urmaresc evolutia companiei au vazut in achizitia comapaniei de publicitate online aQuantive Inc, contra sumei de 6 miliarde de dolari, o schimbare de strategie.

Citeste si:

Pe de o parte datorita acestei achizitii compania va cheltui in acest an fiscal mai mult pe achizitii decat pe cercetare si dezvoltare, potrivit CFO-ului Chris Liddell.

Oficialii Microsoft au anuntat ca au cumparat 23 de companii in anul fiscal 2007 incheiat in luna iunie. Dintre acestea 13 companii au valorat in total 1,34 miliarde de dolari, incluzand achizitia contra sumei de 800 de milioane de dolari a companiei producatoare de tehnologii de recunoastere a vocii, Tellme Networks.

“Probabil ca vom achizitiona constant 20 de comanii annual in urmatorii cinci ani”, a spus Ballmer.
Microsoft se situeaza in Statele Unite pe locul al treilea pe segmentul cautarilor pe internet, cu o cota de piata de 10,3 % in septembrie. Pe pozitia intai se afla Google, cu o cota de piata de 57% urmat de Yahoo, cu 23,7% din piata, potrivit comScore.