Rata de penetrare a telefoniei mobile va depasi 100% la inceputul lui 2008, iar operatorii isi vor schimba strategiile de marketing legate de cota de piata si vor incerca sa atraga cat mai multi clienti spre abonamente, in detrimentul cartelelor, potrivit Autoritatii Nationale in Comunicatii.
"Avand in vedere evolutia ratei de penetrare a telefoniei mobile in ultima perioada (90,5% in iunie 2007, 80,7% in decembrie 2006, 68,8% in iunie 2006), estimam ca pragul de 100% va fi depasit la inceputul anului 2008. Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) culege datele statistice de la furnizori la jumatatea si la sfarsitul fiecarui an si in mod sigur raportul de la jumatatea anului 2008 va arata ca rata de penetrare a depasit 100%", a declarat, citat de NewsIn, presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.

El a explicat ca rata de penetrare poate depasi pragul de 100%, deoarece exista persoane care au mai mult de un abonament. "La sfarsitul anului 2006, media penetrarii telefoniei mobile la nivelul Uniunii Europene era de 103%. Existau la acel moment 17 state membre care depasisera rata de penetrare de 100%. La a nivelul lunii octombrie a anului 2006, in Luxemburg penetrarea telefoniei mobile era de 171%, in Italia de 134%, iar in Lituania de 133% de locuitori", a mai spus Georgescu.

Oficialul ANRCTI a precizat ca o consecinta a ratei de penetrare din ce in ce mai ridicate a serviciilor de telefonie va fi ca jucatorii isi vor schimba strategiile de marketing ce vizeaza majorarea cotei de piata, orientandu-se catre mentinerea bazei de clienti, ceea ce va determina cresterea numarului de clienti pe baza de abonament. Mai precis, orientarea va fi catre migratia clientilor dinspre prepay catre postpay, in conditiile in care in prezent peste 65% din SIM-urile active sunt de tip prepay, potrivit lui Georgescu.

"In conditiile in care al treilea operator de telefonie mobila ca marime va confirma tendinta de crestere - lucru care ar putea fi facilitat, printre altele, prin politica de interconectare -, iar al cincilea operator de telefonie mobila va reusi sa asigure acoperire nationala - situatie care poate fi inlesnita, de pilda, prin impunerea obligatiilor de colocare si roaming national - se poate estima ca nivelul concurentei va determina continuarea cresterii ratei de penetrare. De asemenea, se poate estima ca portabilitatea numerelor in telefonia mobila va facilita reducerea barierelor la schimbarea furnizorului si cresterea nivelului concurential al pietei", a explicat presedintele ANRCTI, care a precizat ca previziunile facute se aplica numai daca noile politici de reglementare propuse de Autoritate vor fi implementate.

Noile politici de reglementare ale ANRCTI sunt prezentate in Documentul de pozitie privind strategia de reglementare a sectorului comunicatiilor electronice din Romania pentru perioada 2007-2010.

In conditiile in care noile politici de reglementare propuse de ANRCTI vor fi implementate, rata crescuta de penetrare va fi principalul factor care va determina cresterea traficului. Estimarile TASC Consulting, consultantul Autoritatii, arata ca, in conditiile mentionate, traficul total in retelele de telefonie mobila ar atinge 21.4 miliarde de minute anul viitor, 23,7 miliarde de minute in 2009 si 25,4 miliarde de minute in 2010.

In aceleasi conditii, TASC Consulting a estimat ca tariful mediu pe minut pentru convorbiri in retelele mobile ar scadea pana la 0,25 RON in 2010.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri