Cresterea vanzarilor va fi influentata, in mare parte, de consumatorii care vor renunta la magazinele de retail traditionale si isi vor face cumparaturile folosind Internetul.

Conform cercetarilor efectuate de eMarketer luna aceasta in Statele Unite, vanzarile din retailul online vor creste in urmatorii cinci ani considerabil, ajungand de la 158 de miliarde de dolari (107 miliarde euro), cat se estimeaza a fi valoarea acestora in 2008, la 240 de miliarde de dolari (163 miliarde euro) in anul 2012.

Spre deosebire de cercetatorii eMarketer, cei de la Forrester Research estimeaza pentru acest an vanzari in domeniul e-commerce de 175 de miliarde de dolari (119 miliarde euro), iar pentru 2012 aproximativ 335 de miliarde de dolari (228 miliarde euro).

Cercetarea realizata de eMarketer prevede o rata anuala a cresterii de 12% in sectorul vanzarilor online din 2007 pana in 2012, ceea ce reprezinta un procent superior cu 1,8% fata de cel al cercetarii Forrest.

Citeste si:

Dintre toate companiile care au facut studii cu privire la viitorul vanzarilor din retailul online din Statele Unite, JP Morgan a fost una dintre cele mai drastice. Banca de investitii a estimat pentru anul 2010 vanzari de 245 de miliarde de dolari (166 miliarde euro).

Asadar, e-commerce-ul creste in termeni de profitabilitate de la an la an, in mare parte datorita vanzarilor, care se detaseaza de mediile traditionale specifice shoppingului, dar si multumita cumparatorilor online, pe care ii intereseaza mai mult ceea ce consuma decat conditiile lor economice, potrivit Forrester Research.

In ciuda cresterii acestui canal, retailerii online trebuie sa faca fata si altor provocari: magazinele online sunt percepute, de cele mai multe ori, ca o a doua varianta pentru cumparatori. De asemenea, retailul online creste in vanzari doar in anumite perioade.