Prin urmare, tehnologia FTTH (fibra trasa pana la beneficiar) si cea a conexiunii la Internet prin modem de mare viteza, promoveaza un nou trend, conform eMarketer.

“Cei mai multi consumatori urmaresc sa detina un serviciu broadband activ, care sa le creasca, implicit, viteza serviciilor de Internet pe care le folosesc”, a declarat Mike Paxton, analist la In-Stat.

Aproape 33 de milioane de cladiri din Statele Unite vor avea pana in 2012 servicii broadband cu o viteza de 10 Mbps sau chiar mai mare. La sfarsitul anului 2007, doar 5,7 milioane de case detineau acest serviciu, potrivit unui studiu realizat luna aceasta de catre Parks Associates.

Pe parcursul acestui an, numarul caselor in care vor exista servicii broadband de mare viteza va ajunge la 9,4 milioane, iar in anul urmator la 13,6 milioane, dupa cum releva studiul.

Fata de 2008, in 2012 vor exista cu 20% mai multe case conectate la Internet prin cablu in Statele Unite, considera analistii eMarketer. Unii dintre utilizatorii existenti se vor conecta la serviciile de Internet de mare viteza prin cablu, dorind sa-si mareasca viteza.

Citeste si:

Numarul cladirilor care vor utiliza alta conexiune la Internet, folosind, in special, serviciul FTTH, se va dubla pana in 2012, ajungand la 8,6 milioane, de la 2,8 milioane de spatii, cat se inregistra anul trecut.

Media vitezei cu care se poate downloada in Statele Unite folosind conexiunea broadband este, la ora actuala, de 3,8 Mbps, in timp ce media vitezei de upload este de doar 980 Kbps, arata cercetarea realizata de In-Stat.

“Utilizatorii retelei prin cablu doresc nu numai sa-si creasca viteza de Internet, ci sa-si imbunatateasca si serviciile”, a opinat Ben Macklin, senior analyst la eMarketer. “Verizon si AT&T detin o alternativa originala fata de operatorii prin cablu. Acestia din urma preiau cerintele clientilor de la Telcos, iar Telcos incep sa preia videoclipurile consumatorilor la operatorii de cablu”, a adaugat Macklin.

Totodata, toti furnizorii de Internet prin cablu vor trebui sa-si identifice si sa-si segmenteze pietele lor tinta, pentru a-si croi drum in randul acestora cu ajutorul campaniilor specializate de marketing si cu ofertele de servicii pe care le propun consumatorilor, considera analistul eMarketer, Ben Macklin.

“Urmatorul pas pe care il vor face furnizorii de Internet prin cablu va fi implementarea unei strategii marketing de varf mai degraba decat introducerea unei strategii tehnologice de varf”, afirma Macklin.