Desi Yahoo nu s-a decis daca va accepta oferta facuta de catre Microsoft, compania gigant de Internet continua sa lanseze noi produse, care va ajuta compania sa-si creasca veniturile. Versiunea Shine lansata de Yahoo urmareste sa obtina succesul inregistrat cu Yahoo Finance, Sports si News, arata LA Times.

Shine va strange informatii din revistele pentru femei si de pe bloguri si va avea o voce distincta fata de acestea, a declarat Brandon Holley, care s-a alaturat echipei Shine, ca editor, dupa ce a lucrat cu Elle Girl si Jane.

“Shine va fi ca un magnet pentru femeile care cauta un loc unde sa gaseasca toate informatiile de care au nevoie, realizat special pentru ele”, a adaugat Holley.

Femeile reprezinta o audienta dezirabila pentru marketerii online, mai ales pentru ca numarul acestora este mai mare decat al barbatilor – exista 81 de milioane de femei cu varsta mai mare de 18 ani in Statele Unite, care intra pe Internet, fata de 77,8 milioane de barbati, conform unor date furnizate de eMarketer.

In plus, site-urile care au ca public tinta femeile obtin un trafic mai mare, aproximativ 74 de milioane de persoane vizitand astfel de site-uri, in februarie 2008, cu 43% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unei cercetari realizate de comScore. Traficul pe site-urile web a crescut, in total, in aceeasi luna, cu doar 5%.

Jucatorii de top care targeteaza, din punct de vedere demografic, segmentul feminin, sunt Glam Media, iVillage.com (care apartine NBC Universal), AOL Living si Everyday Health, releva comScore.

De asemenea, alte site-uri care au ca public tinta femeile sunt paginile BlogHer, o retea de femei-bloggeri, care a debutat dintr-un trio format din trei femei antreprenor de succes, dar si Sugar Inc., o retea media online, dedicata femeilor, care are in componenta sa si site-ul cu barfe despre celebritati, numit PopSugar.

Citeste si:

Un grup de femei influente, intre care se numara si Liz Smith, care scrie pentru o revista de scandal americana, Leslie Stahl (jurnalist de televiziune) si Peggy Noonan, specialist in politica, au lansat, luna aceasta, Wowowow.com, un site dedicat femeilor cu varsta mai inaintata de 40 de ani, dupa cum scrie LA Times.

Yahoo este de parere ca femeile sunt cele care iau cele mai importante decizii pentru ele si familia lor, si le numeste “sefe peste casele lor”, mai ales ca, pe Internet, exista mai mult de 40 de milioane de femei cu varsta cuprinsa intre 25 si 54 de ani care viziteaza pagini web, in fiecare luna.

“Stim ce le intereseaza pe femei si ce acceseaza acestea”, afirma Amy Iorio, vicepresedinte si manager general al Yahoo Lifestyles.

Acest lucru poate ajuta, indeosebi, advertiserii, mai ales pe cei care fac reclama bunurilor, produselor farmaceutice si categoriilor de retail. Aceste trei categorii vor cheltui mai mult de 1,8 miliarde de dolari (1,1 miliarde euro) pe campaniile publicitare de anul acesta, potrivit unui studiu efectuat de TNS Media Intelligence.

Astfel, Yahoo va putea, cu ajutorul noului public feminin, sa devina un brand mai puternic, care sa relationeze cu editorii revistelor, dar si cu publicitarii majori de pe piata, opineaza Debra Aho Williamson, senior analyst, eMarketer. Provocarea consta in a determina femeile sa se intoarca pe acest site.

Pentru a fi siguri de succesul pe care il va avea acest site, cei de la Yahoo vor permite utilizatorilor site-ului sa scrie pe blog, iar editorii Shine vor publica cele mai bune lucrari pe prima pagina.