In 2007, vanzarile la muzica din mediul online au reprezentat doar 10% din vanzarile totale de muzica, fata de 6%, cat reprezentau in 2006.

Cresterea va fi impulsionata de expansiunea conexiunilor la Internet prin cablu si de cererea mare de download a muzicii de pe Internet. De asemenea, cataloagele de muzica vo in spatiul digital, scrie eMarketer.

In plus, piata de muzica in segmentul telefoniei mobile a inceput sa se dezvolte, mai ales in Japonia, ceea ce denota un potential factor de crestere a pietei de muzica pe Internet.

“Pirateria de muzica din mediul online continua sa fie o provocare pentru furnizorii serviciilor de muzica online”, a declarat Stephanie Ethier, analist In-Stat, mai ales dat fiind faptul ca majoritatea respondentilor care au accesat videoclipuri online (72,3%) in 2007, nu au platit pentru continutul vizualizat pe Internet.

“Printre obstacolele intrevazute pe aceasta piata se numara si lipsa interoperabilitatii dintre serviciile si echipamentele tehnologice existente, si a cererii mici de servicii bazate pe inscrierea utilizatorilor in ceea ce priveste descarcarea de continut muzical de pe Internet”, a adaugat Ethier.

Citeste si:

Totodata, studiul efectuat de analistii In-Stat releva faptul ca vanzarile de muzica digitala au atins 3,05 miliarde de dolari (1,91 miliarde euro) in 2007, cu 48% mai mult decat anul precedent.

Mai mult, venitul global obtinut din descarcarile de muzica de pe mobile va atinge, pana in 2012, aproximativ 4,2 miliarde de dolari (2,64 miliarde euro).

Jumatate din soldul vanzarilor cu muzica in Statele Unite va proveni din mediul digital in 2011, iar profitul obtinut din online va intrece nivelul vanzarilor la CD-urile clasice in 2012, estimeaza cei de la Forrester Research.

Proiectul celor de la Forrester Research evidentiaza faptul ca vanzarile la muzica digitala vor inregistra un castig de 4,8 miliarde de dolari (3,3 miliarde euro) in 2012.