Compania japoneza a inregistrat vanzari robuste la camerele digitale, insa vanzarile la televizoarele cu ecran plat au fost ingreunate de competitia puternica de pe piata.
Sony estimeaza ca profitul operational va creste cu 20% la 450 miliarde yeni (4,34 miliarde dolari) in noul an fiscal ce se va incheia in martie 2009, depasind estimarile analistilor chestionati de Reuters, de 428,5 miliarde yeni.
Exportatorii japonezi, printre care si Sony, sunt afectati de aprecierea yenului, de cresterea costurilor la materia prima si de semnele unei incetiniri a ritmului de crestere al economiei mondiale.
Pierderile operationale au fost de 4,7 miliarde yeni in perioada ianuarie-martie, comparativ cu 113,37 miliarde yeni acum un an, cand a fost afectata de costurile lansarii consolei PlayStation 3.
Analistii estimau un profit de 27,3 miliarde yeni.
Sony urmareste sa vanda 17 milioane de televizoare cu ecran plat (LCD) in urmatorul an fiscal, fata de 10,6 milioane in anul fiscal ce s-a incheiat.
Comparativ, compania Sharp urmareste sa vanda zece milioane LCD-uri, in timp ce Matsushita are ca tinta 11 milioane unitati.
In tot anul fiscal, profitul operational a crescut la 374,5 miliarde yeni, datorita castigurilor din vanzarea de active, insa rezultatele au fost sub estimarile facute in ianuarie, de 410 miliarde yeni.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: