Sony a anuntat o pierdere neasteptata in trimestrul al patrulea al anului fiscal ce s-a incheiat in martie, insa a estimat un profit mai mare decat se asteptau analistii pentru anul 2008, datorita sporirii vanzarilor la camerele digitale si la televizoarele cu ecran plat, informeaza Reuters, citat de NewsIn.
Sony, ce concureaza cu Microsoft si Nintendo in industria jocurilor video, a inregistrat rezultate pozitive in sectorul jocurilor video, odata cu reducerea costurilor de productie la consolele PlayStation 3.

Compania japoneza a inregistrat vanzari robuste la camerele digitale, insa vanzarile la televizoarele cu ecran plat au fost ingreunate de competitia puternica de pe piata.

Sony estimeaza ca profitul operational va creste cu 20% la 450 miliarde yeni (4,34 miliarde dolari) in noul an fiscal ce se va incheia in martie 2009, depasind estimarile analistilor chestionati de Reuters, de 428,5 miliarde yeni.

Exportatorii japonezi, printre care si Sony, sunt afectati de aprecierea yenului, de cresterea costurilor la materia prima si de semnele unei incetiniri a ritmului de crestere al economiei mondiale.

Pierderile operationale au fost de 4,7 miliarde yeni in perioada ianuarie-martie, comparativ cu 113,37 miliarde yeni acum un an, cand a fost afectata de costurile lansarii consolei PlayStation 3.

Analistii estimau un profit de 27,3 miliarde yeni.

Sony urmareste sa vanda 17 milioane de televizoare cu ecran plat (LCD) in urmatorul an fiscal, fata de 10,6 milioane in anul fiscal ce s-a incheiat.

Comparativ, compania Sharp urmareste sa vanda zece milioane LCD-uri, in timp ce Matsushita are ca tinta 11 milioane unitati.

In tot anul fiscal, profitul operational a crescut la 374,5 miliarde yeni, datorita castigurilor din vanzarea de active, insa rezultatele au fost sub estimarile facute in ianuarie, de 410 miliarde yeni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri