Cea mai importanta dintre aceste companii ar putea fi Motorola, care este si unul dintre partenerii originali ai Open Handset Alliance (OHA), organizatie care sta in spatele sistemului de operare pentru telefoane mobile open-source. Motorola are deja 50 de oameni in echipa Android, iar numarul acestora va creste la 350, potrivit unei surse apropiate companiei, citata de presa internationala.

Punerea sa in umbra sistemului de operare Android nu este o mutare deloc surprinzatoare si Motorola spera sa opreasca recentele probleme financiare. De altfel, Motorola pariaza ca Android este sistemul de operare al viitorului.

De asemenea, aceeasi sursa a declarat ca a vazut oameni din partea companiilor Nokia si Verizon la recenta conferinta a dezvoltatorilor de Android. Conferinta a fost organizata saptamana trecuta de Google pentru dezvoltatorii carora nu le-a fost inca prezentat G1. De obicei, pentru a fi participant trebuie sa ai o aplicatie Android, insa nici Nokia si nici Verizon nu sunt membri oficiali ai Open Handset Alliance.

Citeste si:

Toti membri producatori ai OHA au un singur lucru in comun: indiferent daca folosesc interfate soft proprii (care adesea nu sunt functionale sau populare) sau licenta Windows Mobile, acestia au de platit drepturi de autor catre Microsoft. Avantajul Android pentru producatori este ca ei nu trebuie sa plateasca drepturi de autor catre Google pentru utilizarea sistemului de operare in dispozitivele lor, reducand astfel costul de productie si beneficiaza de o platforma open-source. Acesta este marele avantaj in fata competitorului de la Apple, iPhone.

Pe partea cealalta a baricadei, Nokia care nu este membru Oha, a anuntat ca are deja oameni in apropierea echipei Android. Recent, Nokia a cumparat restul platformei Symbian, care este sistemul de operare al telefoanelor S60 care include si Tube, competitorul companiei pentru iPhone. Totusi Nokia este determinata sa pastreze Symbian cat mai mult posibil daca Android refuza participarea acestora, am putea vedea schimbari substantiale in strategia companiei.