In perioada 14-17 februarie, va avea loc la Cannes, in Franta, a zecea editie a Congresului mondial al telefoniei mobile, organizat de Informa Telecoms si destinat industriei de comunicatii, unde, in anul 2004, peste 600 de companii de telecomunicatii din 173 de tari si-au expus noile produse si servicii. Anul acesta a fost creata o sala noua de discutii, pentru a intampina nevoia mai mare de comunicare in domeniu, dar statisticile evenimentului arata ca are totusi o amploare regionala, pentru ca trei sferturi dintre participanti provin din Europa, jumatate fiind din Franta si Anglia. Aria de activitate a participantilor, dintre care doar o treime a obtinut o cifra de afaceri mai mare de 1 miliard de euro pe an, este foarte diversa: de la operatori de telefonie mobila, furnizori de retele si de sisteme fara fir la ofertanti de dispozitive portabile, consultanta si servicii financiare si, nu in ultimul rand, dezvoltatori de aplicatii.

Cu aceasta ocazie, se vor acorda premii pentru mai multe categorii. “In ultimii zece ani, castigarea unui Premiu GSM a devenit un simbol al inovatiei si ingeniozitatii tehnice”, a afirmat Rob Conway, presedinte si membru al Asociatiei GSM sustinatoare a evenimentului. Orasul premiilor din cinema este acum gazda premiilor de telecomunicatii, iar nominalizatii au avut posibilitatea sa se inscrie la urmatoarele categorii de premii: compania cu cea mai buna aplicatie software, cel mai bun serviciu de mesaje pe mobil, cel mai bun continut distractiv pe mobil, cel mai bun telefon mobil, cel mai bun mobil de generatia a treia, cel mai bun serviciu pentru clienti, cea mai buna retea, cea mai buna campanie de marketing, cel mai bun spot promotional, cea mai interesanta utilizare a mobilului si cel mai bun impact asupra mediului, la care se adauga premiul cel mare, dar si premiul-surpriza al presedintelui Asociatiei GSM, care, in 2004, a fost acordat companiei China Mobile Communications.