“Tocmai din cauza conditiilor economice, am decis sa ma inscriu in retea sociala. Inscrierea in retelele de profesii este un lucru care trebuie facut in timpul economiei instabile”, a declarat Landon.

Criza economica a prabusit companii de pe intreg globul si a adus un interes pentru folosirea de retele de profesii ca Xing si LinkedIn, dupa ce oamenii se protejeaza impotriva pierderii de job-uri, iar angajatii disponibilizati cauta locuri de munca.

Rata de somaj din Statele Unite a atins un nou record al ultimilor 14 ani in luna octombrie si potrivit companiei online de anunturi pentru job-uri, Monster, activitatea de recrutare pe web a scazut la cel mai mic nivel din ultimii trei ani. Rata somajului a crescut, de asemenea, si in Europa.

Traficul in retelele profesionale de top s-a supratensionat de cand criza financiara a inceput sa se propage, iar jucatorul de top din acest sector, LinkedIn, a inregistrat cu 25% mai multe inregistrari in luna septembrie decat prevazuse.

“Nimeni nu a mai vazut asa ceva pana acum”, a declarat Kevin Eyres, presedintele operatiunilor LinkedIn in Europa. “Acum crestem cu aproape un utilizator la fiecare secunda”, a adaugat acesta.

Totalitatea membrilor LinkedIn a ajuns la peste 31de milioane fata de 18 milioane la inceputul anului, crescand foarte repede in serviciile financiare, media, educatie si domeniile tehnologice, a declarat Eyres. Compania nu a dezvaluit detaliile financiare.

“Faptul ca o multime de oameni isi pierd sau sunt ingrijorati de pierderea locului de munca explica de ce retelele sociale bazate pe profesii, cum ar fi LinkedIn, cunoasc un boom in traficul web”, a declarat Martin Olausson, de la compania de cercetare Strategy Analytics.

El a estimat ca pietei de retele sociale pentru profesii ar putea atinge 170 milioane dolari in acest an.
Site-urile de profesii cauta sa se distanteze de retelele sociale cum ar fi Facebook printr-un acces mai redus si prin libertatea membrilor de a avea un control mai mare asupra profilelor.

Richard Evans, director companiei britanice Sheridan Evans Executive Search, a declarat ca a cunoscut o crestere a numarului de cereri pentru conectarea la retele online de profesii, acestea crescand datorita nevoii de locuri de munca.

Citeste si:

“Industria de recrutare in general este lovita cel mai tare. In serviciile financiare este clar ca exista o situatie dificila, in constructii este la fel, iar situatia din retail urmeaza sa se inrautateasca si ea”, a declarat Evans.

El estimeaza ca doar in sectorul financiar la nivel global s-au pierdut deja 150.000 de joburi, cu precadere in banci.

LinkedIn a anuntat ca a cunoscut o scadere neinsemnata in oferta de job-uri, pe cand celalalt jucator, Xing, a raportat o crestere a traficului catre anunturile cu locuri de munca.

Datorita declinul econimic care afecteaza afacerea de recrutare si publicitate, retelele sociale sunt nevoite sa gaseasca un balans intre cresterea brusca de utilizare si crestere profiturilor. LinkedIn a declarat luna trecuta ca vrea sa disponibilizeze 36 de angajati, ceea ce reprezinta 10% din personalul sau.

Cele doua companii LinkedIn si Xing ofera servicii premium platite.

Xing, care detine in total 6,5 milioane de utilizatori, din care aproape 1 milion de utilizatori premium, platesc 5,95 euro pe luna pentru extra servicii, a cunoscut, de asemenea, un salt in inregistrari si conexiuni si crede ca actuala criza ar putea deschide oportunitati de crestere prin achizitii.

“Criza este benefica pentru noi. Suntem scutiti de taxe, cu peste 40 miloane de euro venituri si preturile pentru competitorii nostri au scazut semnificativ”, a declarat CEO Xing Lars Hinrichs.

Xing, prima comunitate online care si-a listat actiunile public, este de asteptat sa raporteze in 2008 vanzari in crestere cu 77% la 34,7 milioane euro, cu marje de profit crescand la fel de repede, potrivit analistilor din industrie.

Fenomenul de crestere rapida a retelelor sociale din ultimii ani au atras un interes intens de la investitori si companii precum Microsoft si News Corp, iar la inceputul acestui an cel mai mare furnizor de servicii prin cablu din Statele Unite, Comcast, a cumparat reteaua sociala Plaxo.